Oj!
Det låter som min sambo det där.
Han avbryter mig jämt och ständigt. Jag kan berätta något allvarligt eller personligt och mitt i en mening avbryter han och säger något totalt meningslöst som inte har med ämnet att göra ens. Det gör mig så ledsen.
Har försökt prata med honlm om detta flera gånger men lyssnar man inte så kvittar det vad jag säger... suck
Han påstår att hela hans familj är likadana. Vill jag ha något sagt så får jag avbryta honlm eller säga ifrån tycker han. Nu har jag börjat göra det. Fortsätter bara prata fast han avbryter. Jag vet att han inte lyssnar ändå så båda pratar i mun på varann tills han kommer på sig själv med att han ?gjort det igen?. Nu skriver du att det inte funkar ens, alltså får du ställa dig frågorna:
Vad betyder den här personen för dig då? Klarar du dig utan den här personen i ditt liv eller måste du träffas och prata med han eller hon?
Vad finns det för alternativa lösningar? Kan du maila, sms:a, skriva en notis? Teckenspråk?
Vilka samtal avbryter personen dig i? Kan det vara ämnen som denne inte finner intressanta men som du kanske pratar lite för mycket om? Har du rannsakat dig själv menar jag? Jag tycker tex det är trist att lyssna på folk som bara vill ha bekräftelse eller alltid pratar om samma ämnen. Jag avbryter inte för det, men undviker att ställa följdfrågor för att uppmuntra samtalet. När tillfälle ges så byter jag ämne.