MaxWay - hjälp mig med monteringen!!
Hej alla.
Köpt en maxway till vår snart 3,5 åring. Börjar undra om den var ett felköp. Beställd online efter massa rekommendationer och även provat i butik.
Stolen installerades av babyproffsen. Men sonen sitter JÄTTEtrångt. Vi har en besafe izi plus som lillebror tagit över. Men än så länge är det lillebror som sitter i maxway o storebror kvar i besafe.
Enligt babyproffsen ska man kunna dra bak maxway ännu mer mot instrumentbrädan (installerad fram. Besafe bak). Men när jag gör det glider den ändå fram när jag spänner åt med bältet. 1/3 del av stolen kan vara utanför sätet enligt både babyproffsen och britax själva. Men det funkar ju inte alls. Stolen glider fram när man spänner den. Vilket resulterar i att stolens rumpdel hamnar typ max 10 cm från bilens ryggstöd.
O det funkar ju inte för sonen. Han har knäna vid hakan nästintill. Strax över 100cm lång.
Maken tyckte att vi bara borde köpt framåtvänd stol direkt. Menade att det syns att sonen inte får plats osv. Jag stod på mig pga säkerheten. Men börjar ju känna att han kanske hade rätt. Höll på med den 1 timme nu o babyproffsen vill ju ha 350kr varje gång de ska pilla på den. Så det känns inte som alternativ att gå tillbaka dit. Redan varit där 2 ggr.
Någon som har tips??? Varför glider den? Har försökt plana ut sätet så mkt det går. Stolen är testad i likadan bil och ska funka både bak och fram. En rymlig BMW kombi. 5 serie.
Sorry för långt inlägg men blir ju så irriterad och lite ledsen också. ?en av de Minsta men rymligaste stolar på marknaden? sades det i butik och på många sidor jag läste på.