• Äldre 31 Jan 16:34
    231 visningar
    1 svar
    1
    231

    Hur installera om windows

    Jag vill radera min dator. 
    Jag har fört över alla min filer till en extern hårddisk och tror jag har någorlunda koll på hur jag raderar allt, via inställningar

    Men sen har jag för mig att jag haft problem innan med att installera om windows.
    Jag har varken någon nyckel eller skiva, hur gör jag ?
    Måste jag köpa ett nytt windows, eller finns de att ladda ner (hur gör jag det om datorn är raderad ?)

  • Svar på tråden Hur installera om windows
  • Äldre 5 Feb 13:32
    #1

    Hej! 
    För det första är det bra att du redan har kopierat undan de filer du önskar behålla...

    För det andra, om datorn redan haft windows 10 så sparas produktnyckeln i BIOS. så du behöver bara hitta på ett sätt att installera windows 10 igen så kommer windows att hämta nyckeln och registrera din nya installation.

    Mitt råd är att göra som jag gjorde...

    Gå till www.winguider.se köp den "ULTIMATA WINDOWS 10 INSTALLATIONEN"

    Den leder dig igenom precis ALLT. du får kontrollera ifall du kan återställa din dator och börja om på ny kula, eller om du behöver ladda ned windows 10 till en USB-pinne..
    Guiden hjälper dig med allt detta och mer därtill..

    Du blir förvånad hur snabbt och lätt det går. och din dator (i alla fall min) är alltid snabb, den startar alltid utan problem och troligtvis är den säkrare än om du installerar själv.
    Prova, den hjälpte mig, har inte haft ett enda problem sedan dess..

Svar på tråden Hur installera om windows