Anonym (Tjej) skrev 2019-02-01 23:19:02 följande:
Vad gjorde du för misstag som du ångrar nu?
Jag gjorde också en hel del misstag, men de handlade mer om att läsa in för mycket.
Det ledde till att jag lade alldeles för mycket tid och känslomässigt engagemang på personer som inte alls var på samma nivå som jag.
Ett konkret tips om man nätdejtar är att inte maila och chatta för länge innan man ses. Det gör lätt att man blir överdrivet fäst vid någon. Och sedan känner man sig ghostad när han tappar intresset.
Håll den skriftliga kontakten kortvarig Om en kille inte har hittat något tillfälle att ses efter ett par veckors skrivande, kan man vara rätt säker på att han inte har för avsikt att ses alls. Då är det lika bra att avsluta och gå vidare. Även om han skriver massor av godmorgon- och godnattmeddelanden varje dag och beter sig jättepersonligt.
Att kräva ett fysiskt möte ganska snart är därför ett bra sätt att sålla bort de som bara vill maila. Och de är många!
Och för att träffa folk utanför nätet måste man ju förstås hålla sig så aktiv som möjligt, som andra har skrivit. Gå på olika evenemang och var öppen för nya bekantskaper även om de inte är så högintressanta för egen del. Man vet aldrig vad som leder vidare.
Min man träffade jag genom en annan kille som jag var lite intresserad av. Han var väl inte lika intresserad, för han presenterade mig för en bekant. Som visade sig vara en fullträff.