• Anonym (Vad händer­?)
    Äldre 1 Feb 20:26
    310 visningar
    4 svar
    4
    310

    Porrmissbruk?

    Min sambo har säkert kollat på porr förr och det stör mig inte. MEN nu har han varit sjukskriven för en ryggskada i en månad och han kollar på porr hela dagarna. Av datorhistoriken framgår att han kollar porr i flera timmar per dag och varje kväll när jag nattar barnen.

    Det är sjukt provocerande på så många plan, men min fråga är: behöver jag oroa mig att han utvecklat ett beroende? Eller kan jag förlita mig på att han sansar sig när han börjar jobba? Finns porrmissbruk?

    Han har en utpräglad beroendepersonlighet och röker och hetsäter. Vi har aldrig alkohol hemma, för då dricker han upp den, även specialbeställda varor som jag ber honom låta bli.

    Jag vet att jag borde fråga honom, men jag är för arg för att orka ta diskussionen. Jag jobbar heltid, med minst 5 tim övertid per vecka. Jag står för all barnuppfostran och allt hushållsarbete. Och detta är alltsp hans bidrag till familjen. 6 timmar porr per dag.

  • Svar på tråden Porrmissbruk?
  • Äldre 1 Feb 21:15
    #1

    Jag hade blivit vansinnig. Då tycker jag han lika gärna kan åka och jobba!! Säg åt honom, bättre att han ägnar sig åt sina barn och nattning mm än porr.

  • Äldre 1 Feb 21:16
    #2

    Jag hade blivit vansinnig. Då tycker jag han lika gärna kan åka och jobba!! Säg åt honom, bättre att han ägnar sig åt sina barn och nattning mm än porr.

  • Anonym (Vad händer­?) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 21:43
    #3

    Han har ett fysiskt jobb med tunga lyft, därav sjukskrivningen. Men, ja, han kan absolut göra hushållssysslor, men avstår - uppenbarligen för att konsumera porr.

  • Anonym (A)
    Äldre 1 Feb 21:47
    #4
    Idur89 skrev 2019-02-01 21:15:48 följande:
    Jag hade blivit vansinnig. Då tycker jag han lika gärna kan åka och jobba!! Säg åt honom, bättre att han ägnar sig åt sina barn och nattning mm än porr.
    Det hade jag också blivit, håller med i övrigt.
Svar på tråden Porrmissbruk?