• AgnetaR

    Toklängtan till ett barn

    Hej!

    Jag och sambon har nu försökt få ett barn i ca 5år,1år med hjälp av ivf som har slutat i 2missfall och ett misslyckat försök.

    Har precis fått besked om misdfall nr2,var på kub och såg framemot att se den lilla. Vi såg den lilla men inget hjärta

    Jag vart och är helt knäckt!

    Känns som INGET el INGEN kan hjälpa mig el förstå mig.

    Jag vill inget annat än att bli gravid på nytt,är det galet eftersom vi precis fått besked om missfallet och jag ska skrapas om några dagar.

    Har jag blitt helt galen?

    Jag ser tiden bara flyga iväg,jag blir 36 år i april,eftersom vi inte blir gravida själva o måste planera allt med hjälp av ivf kommer stressen. Kroppen måste komma tillbaka efter missfallet(skrapningen), vi måste få till en återföring av vår lilla som nu ligger i frysen o så kommer väntan o längtan efter ett positivt besked. Måste bli så,eftersom ivf kliniken stänger över sommaren,den väntan skulle göra mig knäpp på riktigt!!!!

    Är jag ensam om dessa känslor? Finns det någon,några som skulle vilja följas åt. D skulle va så skönt o dela detta n någon som förstår!!!

  • Svar på tråden Toklängtan till ett barn
  • UndrandeSökare

    Hej! Jag beklagar dina missfall, vill bara säga att jag vet hur det känns, har kämpat i 6 år och haft 6 missfall. Om man skulle få 3 missfall så kan man få göra en missfallsutredning genom Kvinnokliniken på sjukhuset, det är bara att kontakta dem och säga att man vill ställa sig i kö för det.

    Jag hoppas det går bättre för er vid nästa försök !

  • Tumvante

    Fullkomligt normalt att känna så. Jag hade 6 missfall (efter första graviditeten som resulterade i en frisk dotter).

    Vid varje missfall längtade jag efter plus och optimismen levde vid varje graviditet och dog varje gång jag såg blod... och vi båda bröt ihop.

    Jag lyckades få ännu en frisk dotter efter dem. Men antibiotika efter ureaplasma hittades av serum i Athen, och med immunbehandling (vet ej vilket som hjälpt).

    Jag önskar er all lycka till. Det är skit att det ska vara så svårt och att ni måste genomlida missfall ovanpå det. Men jag vet också hur svårt det är att sluta hoppas.., och jag hoppas verkligen för er, och alla andra par som kämpar.

    Jag hoppas ni slipper genomlida missfall igen, utan att det tar sig snart, och att ödet bestämt att det är just det barnet ni skulle få.

    Kram <3

  • UndrandeSökare
    AgnetaR skrev 2019-02-03 10:44:44 följande:

    Tack tack o åter tack!????


    Nu hoppas jag du lyckas nästa gång. Men om det trots att skulle bli 3 missfall i rad, så kan man få göra en missfallsutredning via Landstinget. Det är bara att kontakta Kvinnokliniken då och säga att ni vill ställa er i kö för en sådan utredning.

    Lycka till !
Svar på tråden Toklängtan till ett barn