• Lingonben20

Är jag kär i någon annan?

Hej alla.

Jag är i en väldigt jobbig sits... jag vänder mig hit för att se om någon kanske har något.. råd? Tips? Eller ah jag vet faktiskt inte vad.. letar nog bara efter en annan åsikt än min egna.

I somras skrev en killkompis till mig, vi har känt varandra i ca 7 år nu men vi har inte haft kontakt på 1,5 år pga han tog bort mig då han hade känslor för mig men jag är i ett lyckligt förhållande så jag brydde mig inte så mycket om det, visst tråkigt att förlora en nära vän men så blev fallet iallafall. Men nu till saken, den här killkompisen som vi kan kalla för ?Linus?. Linus skrev till mig i somras och ja vi börja skriva fram å tillbaka till varandra nästan varje dag. Linus har flickvän nu och bor med sin tjej och ja de verkar lyckliga. Jag är fortfarande tillsammans med samma kille som jag var med när Linus tog bort mig. Så ja allt verkar ju ändå bra tänkte jag vi båda är i ett förhållande och är glada. Eller?

Linus och jag skriver nästan varje dag till varandra. Vi skriver alltid ?Godmorgon? och frågar alltid hur dagen har varit osv. Och jag har märkt att jag har fått en längtan efter detta morgon meddelandet från honom. Jag tänker på honom nästan jämt. Jag fantiserar om honom. Ja.. jag kan inte sluta tänka på honom helt enkelt. Vi har valt att inte träffas då ja vi är rädda att ?något? kanske händer. Jag vet inte hur jag ska göra, jag älskar min pojkvän men jag tror jag har känslor för Linus också... jag har inte sagt något till Linus för jag har varit rädd för vad han ska säga.

Snälla kan någon komma med nå tips eller bara säga att denna lilla romansen jag har för Linus kommer att försvinna! Jag vet inte vad jag ska göra längre..

• Svar på tråden Är jag kär i någon annan?
  • Chattisen

Det låter nästan som du och den där Linus behöver ta ett deep talk, vad skulle hänt om båda var singlar?

• Lingonben20
    Chattisen skrev 2019-02-02 16:41:34 följande:

Det låter nästan som du och den där Linus behöver ta ett deep talk, vad skulle hänt om båda var singlar?

Ja jag har tänkt på det men jag vet bara inte hur jag ska lägga fram det. Om vi båda hade varit singlar så tror jag faktiskt att vi hade valt att träffa varandra. Vi har träffats 1 gång och det var för 4 år sen men då var jag i förhållandet jag är i nu så inget hände. Men det har alltid varit en laddning mellan oss två men aldrig något jag brytt mig om förutom nu när han tog kontakt med mig igen.
  • Chattisen
    Lingonben20 skrev 2019-02-02 19:57:18 följande:

Ja jag har tänkt på det men jag vet bara inte hur jag ska lägga fram det. Om vi båda hade varit singlar så tror jag faktiskt att vi hade valt att träffa varandra. Vi har träffats 1 gång och det var för 4 år sen men då var jag i förhållandet jag är i nu så inget hände. Men det har alltid varit en laddning mellan oss två men aldrig något jag brytt mig om förutom nu när han tog kontakt med mig igen.

I bland behöver man inte lägga alla kort på bordet, det kan räcka med ett kort. En tydlig hint bara som visar att du vill något mer än bara vänskap, kanske att han tar samtalet vidare där dialogen hör hemma.

Jag tror du har fått känslor ja, men att du har spärrar pga att Linus inte är singel och dessutom är ju inte du singel. Inget konstigt egentligen sunda spärrar, frågan är väl mer vad vill du få ut av er relation, är du så pass kär att du vill lämna din nuvarande relation? Eller är dina känslor beroende av hur Linus känner för dig? Det kan vara ganska skönt att ha dessa frågor klart för dig själv innan du tar tag i ditt deep talk med Linus.
  • ThomasW

Om man har varit tillsammans med sin partner ett tag så blir plötsligt en ny man mer spännande. Byter du till Linus så ska du se att om två år så börjar Pelle bli väldigt spännande.

• Lingonben20
    Chattisen skrev 2019-02-03 00:38:39 följande:

I bland behöver man inte lägga alla kort på bordet, det kan räcka med ett kort. En tydlig hint bara som visar att du vill något mer än bara vänskap, kanske att han tar samtalet vidare där dialogen hör hemma.

Jag tror du har fått känslor ja, men att du har spärrar pga att Linus inte är singel och dessutom är ju inte du singel. Inget konstigt egentligen sunda spärrar, frågan är väl mer vad vill du få ut av er relation, är du så pass kär att du vill lämna din nuvarande relation? Eller är dina känslor beroende av hur Linus känner för dig? Det kan vara ganska skönt att ha dessa frågor klart för dig själv innan du tar tag i ditt deep talk med Linus.

Jag har tänkt sen i oktober att det kanske är dags att gå vidare från min nuvarande relation. Inte bara för att jag tror att jag har känslor för Linus utan för jag vill testa att stå på ?egna? ben. Vi har snart varit tillsammans i 6år, jag är 20 nu och pojkvännen 23. Jag var 14 år när vi inled detta förhållandet.

Jag är nog lite beroende av vad Linus känner för mig men även om han säger nej så tror jag att jag vill testa att vara själv.

Jag vill inte förlora någon av dem.. men det står väldigt klart för mig att jag måste ta ett snack med Linus.
  • Lingonben20
    ThomasW skrev 2019-02-03 06:49:59 följande:

Om man har varit tillsammans med sin partner ett tag så blir plötsligt en ny man mer spännande. Byter du till Linus så ska du se att om två år så börjar Pelle bli väldigt spännande.

Ja du har nog rätt i det. Och det är de som skrämmer mig lite, är detta bara en liten flört jag har till Linus och så bara kastar jag bort mitt fina förhållande som jag har. Nej jag vet inte riktigt hur jag ska göra egentligen men de jag vet är att jag måste snacka med Linus och även min pojkvän.
  • Chattisen

[quote=79414155][quote-nick]Lingonben20 skrev 2019-02-03 07:14:08 följande:[/quote-nick]Jag har tänkt sen i oktober att det kanske är dags att gå vidare från min nuvarande relation. Inte bara för att jag tror att jag har känslor för Linus utan för jag vill testa att stå på ?egna? ben. Vi har snart varit tillsammans i 6år, jag är 20 nu och pojkvännen 23. Jag var 14 år när vi inled detta förhållandet.

Jag är nog lite beroende av vad Linus känner för mig men även om han säger nej så tror jag att jag vill testa att vara själv.

Jag vill inte förlora någon av dem.. men det står väldigt klart för mig att jag måste ta ett snack med Linus.[/quote

Satsa du på Linus, du är ung och hinner begå många misstag, blir det inte bra står många åter att finna. Jag tror att man gör rätt i att pröva sig fram vilken personlighet man passa ihop med. Du är ung och har all tid i världen, bättre du gör det nu än att inse hur fel din relation är när du tex har bildat familj. Lycka till

• Lingonben20
    Chattisen skrev 2019-02-03 17:51:55 följande:

[quote=79414155][quote-nick]Lingonben20 skrev 2019-02-03 07:14:08 följande:[/quote-nick]Jag har tänkt sen i oktober att det kanske är dags att gå vidare från min nuvarande relation. Inte bara för att jag tror att jag har känslor för Linus utan för jag vill testa att stå på ?egna? ben. Vi har snart varit tillsammans i 6år, jag är 20 nu och pojkvännen 23. Jag var 14 år när vi inled detta förhållandet.

Jag vill inte förlora någon av dem.. men det står väldigt klart för mig att jag måste ta ett snack med Linus.[/quote

Satsa du på Linus, du är ung och hinner begå många misstag, blir det inte bra står många åter att finna. Jag tror att man gör rätt i att pröva sig fram vilken personlighet man passa ihop med. Du är ung och har all tid i världen, bättre du gör det nu än att inse hur fel din relation är när du tex har bildat familj. Lycka till

Du har så rätt i det du skriver. Skönt att höra någon annans åsikt än min egna. Tack så mycket för hjälpen och jag vet att det inte är hela världen om det nu skulle gå fel. Tack så så så mycket!
Svar på tråden Är jag kär i någon annan?