• Anonym (Orolig)

Blödingar efter ansträngning träning blödning ?

Hej! Födde barn för ca ett år sen och har tidigare haft blödningar kring ägglossning ibland vid ansträngning.

Men nu sista månaderna har jag börjat få blödning efter nästan varje träning?! Tränar styrketräning men inte i tyngsta laget eller så.

Börjar bli lite orolig att set är nåt fel.

Har även haft blodblandade flytningqr flera dagar i månaden även utan ansträngning.

Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Blödingar efter ansträngning träning blödning ?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Ju) skrev 2019-02-02 22:00:56 följande:

Har du tagit cellprov?

Ja men när jag tänker efter var det nog ett par år sen, man ska väl få en kallelse till sänt eller ska man hålla koll på det själv?
  • Pope Joan II
    Anonym (Orolig) skrev 2019-02-02 22:09:24 följande:
    Ja men när jag tänker efter var det nog ett par år sen, man ska väl få en kallelse till sänt eller ska man hålla koll på det själv?
    Du ska bli kallad en gång per år, men du har också själv ansvar för att ta kontakt med vården om du inte fått någon kallelse samt om eller när du får besvär som till exempel ansträningsblödningar som du ju har. 

Beställ tid.
  • Anonym (Orolig)

[quote=79413782][quote-nick]Pope Joan II skrev 2019-02-02 22:18:05 följande:[/quote-nick]Du ska bli kallad en gång per år, men du har också själv ansvar för att ta kontakt med vården om du inte fått någon kallelse samt om eller när du får besvär som till exempel ansträningsblödningar som du ju har. 

Beställ tid.[/

Så är det absolut, tack för svar.

Ska ringa på måndag!

Men just ansträngningsblödningar hittar inte så mycket om det på nätet. Verkar inte vara så vanligt

• Anonym (Ju)
    Pope Joan II skrev 2019-02-02 22:18:05 följande:

Du ska bli kallad en gång per år, men du har också själv ansvar för att ta kontakt med vården om du inte fått någon kallelse samt om eller när du får besvär som till exempel ansträningsblödningar som du ju har. 

Beställ tid.

Man blir kallad var 3:dje år om man gått. Om inte får du som ovanstående skrev kallelse varje år. Gå på det, det är en livförsäkring. Har själv opererats för livmoderhalscancer, inte kul att gå igenom. Så boka på måndag!
  • Anonym (Orolig)

Ja fy absolut ska ringa på måndag direkt!

Usch, var såna blödningar något du hade innan det upptäcktes?

Anonym (Ju) skrev 2019-02-02 22:25:25 följande:

Man blir kallad var 3:dje år om man gått. Om inte får du som ovanstående skrev kallelse varje år. Gå på det, det är en livförsäkring. Har själv opererats för livmoderhalscancer, inte kul att gå igenom. Så boka på måndag!

• Anonym (Ju)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-02-02 22:31:47 följande:

Ja fy absolut ska ringa på måndag direkt!

Usch, var såna blödningar något du hade innan det upptäcktes?

Nej, jag hade inga symtom alls. Inga blödningar. Hade mycket och ofräscha flytningar som jag efteråt insåg nog var ett symtom. Du behöver absolut inte ha det jag hade, men det är bra att kolla upp. Och har du blödit tidigare så är du kanske sån bara. Men som sagt, cellprov och mammo. Bara att köra.
Svar på tråden Blödingar efter ansträngning träning blödning ?