• healojjj

    Sjukdomen TWAR?! Är alltid sjuk, hjälp!

    Hej!

    Jag är en 18 årig gammal tjej som alltid är sjuk. Varje dag, och det påverkar mig otroligt mycket.

    Det hela började med att jag fick influensa för två år sedan. Därefter lunginflammation som jag fick penicillin för. Sen blev jag aldrig riktigt frisk. Fick grönt slem i halsen (som jag hade i ungefär ett år) så jag hade svårt att andas. Då fick jag utskrivet penicillin för kronisk luftvägsinflammation. Jag är alltid förkyld (varit det konstant i två år, oftast är det grönt), har feberkänsla i kroppen ofta och ont i halsen. Jag känner mig allmänt sjuk i kroppen, vet inte exakt hur jag ska förklara.. Och när jag tränar blir jag alltid ännu sjukare dagen efter.

    Jag har tagit prov för sköldkörteln, kollat halsmandlarna, tagit allergiprov och massvis med blodprov.

    För någon dag sedan läste jag om sjukdomen TWAR och mycket stämmer in på mig där (är även otroligt öm i musklerna vilket även det är en symptom). Vad jag förstått det som är det inte många läkare som är bekant med twar. Har någon av er haft det eller vet någon? Hur var det för er, var ni också alltid sjuka? Vart sökte ni hjälp? Blev ni bra sen?

    Detta påverkar mig otroligt mycket. Kan inte träna och det mår jag jättedåligt över eftersom det är det roligaste jag vet. Kan inte va med på idrotten i skolan. Och så har det varit i två år nu. Måste verkligen ha hjälp. Jättetacksam!

  • Svar på tråden Sjukdomen TWAR?! Är alltid sjuk, hjälp!
  • Långbenopluto

    Be dom ta ett prova för twar. Jag hade det för ca 15 år sen och då visste läkarna vad det var iallafall.... varför ska dom ha missat det på dig?

  • healojjj
    Långbenopluto skrev 2019-02-03 15:57:00 följande:

    Be dom ta ett prova för twar. Jag hade det för ca 15 år sen och då visste läkarna vad det var iallafall.... varför ska dom ha missat det på dig?


    Pappa pratade med en kille som hade haft det och för honom var det svårt att få reda på att det var twar för att läkaren var ganska obekanta med det, men det kanske bara var för honom!

    Hur märkte du att du hade det? Tog det lång tid innan du hittade rätt antibiotika?
  • healojjj
    healojjj skrev 2019-02-04 15:58:19 följande:

    Pappa pratade med en kille som hade haft det och för honom var det svårt att få reda på att det var twar för att läkaren var ganska obekanta med det, men det kanske bara var för honom!

    Hur märkte du att du hade det? Tog det lång tid innan du hittade rätt antibiotika?


    Menar på vilket sätt du var sjuk :)
Svar på tråden Sjukdomen TWAR?! Är alltid sjuk, hjälp!