• Alyssandra

HJÄLP

Hej! Det är såhär att jag och min man sexade några dagar efter äl (vad vi tror iaf?) och jag mådde fruktansvärt illa, höll på att kräkas ett flertal gånger, satt på tåget och fick panik för jag mådde så illa. Även vart otroligt trött osv men fick mensen den 26 januari men jag som brukar ha en grov mensvärk vid varje mens så kändes denna värk knappt alls? Sen det konstiga är att jag fick en brun flytning i flera dagar efter mensen som jag ALDRIG någonsin innan haft?jag mår fortfarande illa ( inte lika grovt) men dom ömmade brösten är inre kvar men min trötthet den är sjuk.. håller på att somna bara av att skriva det här och jag är kissnödig 24/7 och har som mensvärk/träningsvärk i magen och magen känns svullen.

Det som liksom oroar mig är den bruna flytningen som jag aldrig haft innan?

• Svar på tråden HJÄLP
  • Anonym (Jises)

Om du tror att du är gravid, vilket ditt inlägg antyder, så är du förmodligen inte det. Illamående kommer verkligen inte sådär snabbt eller dom ömma brösten.

Är gravid just nu och har barn sedan innan.

• Alyssandra

Jag har varit gravid en gång tidigare och spydde redan då i vecka 3-4 så jag har mått illa väldigt tidigt!

• Alyssandra

Alltså nu pratar jag om innan mensen menar självklart inte att jag blivit gravid efter denna mens utan innan

• Anonym (Jises)

Det verkar mest som om du inbillar dig. Men ta ett graviditetstest så får du ju veta direkt.

• Jag är bara jag
    Alyssandra skrev 2019-02-03 15:33:30 följande:
    Jag har varit gravid en gång tidigare och spydde redan då i vecka 3-4 så jag har mått illa väldigt tidigt!
    Alltså, försök inbilla nån annan att du spydde pga graviditetsillamående samma vecka du blev gravid! Man blir gravid v.3  (äl är v.2+0) sen tar det minst 5 dagar innan embryot fäster, ytterligare flera dagar innan hcg ens blir mätbart och ö.h.t kan påverka kroppen.

F.ö kan man inte bli gravid ifall man är flera dagar efter äl.
  • Anonym (Gyn)

Jag tänker typ urinvägsinfektion eller annan infektion/bakterie/svamp.

Ring gyn och be om undersökning.

• Desire223
    Jag är bara jag skrev 2019-02-03 15:52:04 följande:

Alltså, försök inbilla nån annan att du spydde pga graviditetsillamående samma vecka du blev gravid! Man blir gravid v.3  (äl är v.2+0) sen tar det minst 5 dagar innan embryot fäster, ytterligare flera dagar innan hcg ens blir mätbart och ö.h.t kan påverka kroppen.

F.ö kan man inte bli gravid ifall man är flera dagar efter äl.

Men lugn. Ingen vet allt om hur allas kroppar fungerar. Det kan bli ett mycket ökat progesteron precis efter att ägget fäst tex, hur vet du att absolut ingen mår illa av det?
  • Jag är bara jag
    Desire223 skrev 2019-02-03 18:39:27 följande:
    Men lugn. Ingen vet allt om hur allas kroppar fungerar. Det kan bli ett mycket ökat progesteron precis efter att ägget fäst tex, hur vet du att absolut ingen mår illa av det?
    För att man inte gör det.
  • Desire223
    Jag är bara jag skrev 2019-02-03 19:16:19 följande:

För att man inte gör det.

Du vet inte allt om allt och alla.
  • Anonym (.)

Man vet ju inte ens riktigt varför kvinnor blir illamående under graviditeten, bara att det beror på förändringar i hormonbalansen. Finns ingen fakta som säger att det har med hcg att göra. Det kan ha med det ökade progesteronet att göra, som påverkar glatt muskulatur och ger tex. halsbränna och sura uppstötningar. Det ökar ju direkt efter befruktningen, så flera dagar innan ägget fäst ordentligt. Det behöver ju inte betyda att man blir gravid men att ett ägg är befruktat.. alla kvinnor är olika känsliga för förändringar i kroppen. Tycker inte man ska avfärda tidiga symptom men inte heller förlita sig på dem, för inget är ju en garanti att det går hela vägen.

• Desire223
    Anonym (.) skrev 2019-02-03 20:02:05 följande:

Man vet ju inte ens riktigt varför kvinnor blir illamående under graviditeten, bara att det beror på förändringar i hormonbalansen. Finns ingen fakta som säger att det har med hcg att göra. Det kan ha med det ökade progesteronet att göra, som påverkar glatt muskulatur och ger tex. halsbränna och sura uppstötningar. Det ökar ju direkt efter befruktningen, så flera dagar innan ägget fäst ordentligt. Det behöver ju inte betyda att man blir gravid men att ett ägg är befruktat.. alla kvinnor är olika känsliga för förändringar i kroppen. Tycker inte man ska avfärda tidiga symptom men inte heller förlita sig på dem, för inget är ju en garanti att det går hela vägen.

Precis vad jag anser :)
Svar på tråden HJÄLP