• Anonym (Förtvivlad)

Gravid och behöver råd

Hej! Påhopp undanbedes snälla.

Nu är det så att jag är gravid och min partner är papperslös.

Jag skulle vilja komma i kontakt med någon i samma situation eller någon som arbetar på migrationsverket och som vet hur man går tillväga.

Så oerhört tacksam för svar då jag har sån panik.

• Svar på tråden Gravid och behöver råd
  • Långbenopluto

Panik över vad? Att han blir utkastad från vårt land snart?

Då får han söka anhörig invandring från sitt hemland.

• Anonym (Lilly)

Ska du behålla?Är din partner här olagligt?Vad vill du ha hjälp med.

• Anonym (Förtvivlad)

Någon som befinner sig i samma situation? Eller har?

Behöver bolla lite med någon som kan förstå.

• Anonym (Fd HL)

Jag har jobbat med anhöriginvandring många år. Som någon nämnde så är er allra bästa chans att han åker tillbaka till sitt hemland eller ett annat land han har tillstånd att vistas i.

OM inte det är så att du har ett annat nordiskt medborgarskap förutom svenskt (Norskt, finskt, danskt) då finns det andra regler som är mer förmånliga än för svenskar när det kommer till anhöriginvandring. 

• Anonym (Förtvivlad)

Tack så jättemycket för ditt svar ???? Nej jag är bara svensk medborgare. Man har hört så mycket olika historier. Vissa måste åka tillbaka.... vissa får stanna. Mycket verkar hänga på vem han i såna fall får som handläggare.

• Anonym (hakuna matata)

Han får nog åka tillbaka ock söka från hemlandet. Min man var inte papperslös när jag blev gravid och han var fortfarande tvungen att åka tillbaka för beslut.Vi hade dessutom sökt uppehållstillstånd ett år tidigare och under väntetiden kom han och besökta mig och det ena lede till det andra. 

Så jag tror inte det blir speciellt lättare för er tyvärr.

Svar på tråden Gravid och behöver råd