• Anonym (Maija)

Bonprix, hiss eller diss?

Ja, vad säger ni? Jag har aldrig beställt något därifrån, men nu hittade jag lite kläder där som jag tyckte var snygga. 

Finns det någon prisklass man ska lägga sig i för att få kläder som är bra? Eller är allt skräp? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-03 16:27
    Jag glömde ju; hur är storlekarna generellt sett? Behöver man beställa större eller mindre stl eller kan man beställa samma som man har annars?

• Svar på tråden Bonprix, hiss eller diss?
  • MaryM

Jag gillar BonPrix! De är stora i storlekarna så om du normalt har L så beställ M.

Jag tycker det är bra kvalitet på det jag beställt, oavsett prisklass.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Maija)

Tack för svar.  

• Bunny on speed

Läs recension per plagg. Jag har undvikit köpa om det står något negativt, och alltid blivit nöjd.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Flower)

Är oftast nöjd :) Som ovan skriver, läs recensionerna Jag drar 36/38 och tycker att deras strl överensstämmer :) Även BH passade superbra :)

• Fillibom

Allt jag har köpt har varit jättebra. Storlekarna har stämt.

• Anonym (...)

Tycker kvalitén har varit lite som hm ungefär. Inte superbra men sett till priset helt ok. Vi handlar där emellanåt.

• Anonym (eee)
    Anonym (Maija) skrev 2019-02-03 16:26:30 följande:

Ja, vad säger ni? Jag har aldrig beställt något därifrån, men nu hittade jag lite kläder där som jag tyckte var snygga. 

Finns det någon prisklass man ska lägga sig i för att få kläder som är bra? Eller är allt skräp? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-03 16:27
    Jag glömde ju; hur är storlekarna generellt sett? Behöver man beställa större eller mindre stl eller kan man beställa samma som man har annars?

Jag har nog beställt därifrån snart 10 ggr. Bara en gång var jag missnöjd med en klänning, då handlade det om färgen som inte var som jag hade tänkt mig. 
    Jag har lärt mig vilka passformer som funkar för mig och håller jag mig till det funkar det toppen. Har köpt många klänningar, toppar, badkläder och BH:ar därifrån 

jag brukar beställa samma stl som jag har annars 
  • Anonym (eee)

Ganska ofta har de fri frakt så passa på att beställa nåt då och testa 

• elmadumle

Jag som är kort och tjock har hittat jättefina klänningar bla där, bra passform, bra i storlekar. 

• PinkSugar

Diss, sjukt stora i storlekarna när det gäller tröjor, blir extremt noppiga och dassiga i färgen efter tre tvättar och alla trosor jag köpt därifrån har spruckit upp i sömmarna uppe på höften

• tankfull

Det jag har beställt till min dotter har varit bra, men det jag beställde åt mig själv fick jag skicka tillbaka alltihop eftersom det inte var ett dugg likt det som var på bilderna. Jag blev väldigt besviken för jag brukar vara ganska bra nuförtiden att avgöra vad som kan vara snyggt i verkligheten och inte.

• Anonym (Jovars)

Jag har haft strul med att mina returer inte registrerats och vid mina senaste två köp har de inte skickat ut mejl utan jag har behövt logga in på deras sajt för att få bekräftat att det gjorts en beställning. Men det är billigt och de säljer min favorit-bh. Kvaliteten är väl som man kan förvänta sig till de priserna.

• CitronTulo

Länge sedan jag beställde något därifrån, men har gjort några gånger tidigare.

Stora storlekar, så väljer en storlek mindre! Är ju billigt, men rätt dålig kvalitet. Nästan allt ska tvättas i 30. Blir ändå urtvättat och tappar passformen efter få tvättar! Några få fynd som varit bra har jag gjort.

• Anonym (Storshoppare)

Allt jag beställt har varit bra kvalitet och bra i storleken och bra passform. Jag har skickat tillbaka några plagg jag inte gillat och fått pengarna tillbaka utan problem. Enda nackdelen är att leveransen tar 1-2 veckor.

• ShyVic

Beställer nästan alla mina kläder därifrån nu för tiden. Tycker det mesta varit väldigt bra kvalitet, speciellt eftersom priset generellt sätt är lågt. Bra passform dessutom, så jag är jättenöjd. 

Svar på tråden Bonprix, hiss eller diss?