• sillybam

    Hormonspiralhjälp

    Hej.
    Jag har fått en hormonspiral insatt för ca 3 veckor sedan och tar även Dienorette och är därmed helt blödningsfri (fick någon konstig liten blödning häromdagen men då kom det endast lite i toan och när jag torkade mig 1 gång sen inget mer sen dess) vilket ju är jätte bra.
    Dock har jag fortfarande så fruktansvärt ont till och från. Det är som en kraftig mensvärk kramper från båda sidorna från äggstockarna och kan väldigt ofta få väldigt smärtsamma blixtar ner i underlivet och baktill.
    Detta är inte konstant eller regelbundet alltid. 

    Tex igår gick jag nästan helt smärtfri hela dagen utan att jag tagit alvedon eller naproxen men framåt kvällen började jag få ont, valde då att försöka gå och lägga mig med en värmekudde och hoppades på att bara få sova bort det.
    Vaknade efter två timmar utav smärtan och spydde och grät, tog då 2 alvedon och 1 naproxen men fick ändå inte bort smärtan.
    Vet att det kan vara svårt att bryta igenom smärtan med bara detta om man tar det försent.

    Jag har vart inne för en vecka sen på Gyn där dom kollade, dom kunde inte hitta något avvikande och spiralen satt rätt. Denna smärtan har tillkommit efter att spiralen sattes in vilket är varför jag starkt misstänker att det är den.

    Är det någon annan som känner igen detta?
    Fanns det något som hjälpte er i såna fall?
    Hur länge bör jag vänta innan jag överväger att ta ut den?
    Vet ju att den kan ta uppemot 6 mån innan man märker av den verkliga effekten av den etc men i och med att jag ändå är blödningsfri, borde jag verkligen ha dessa smärtor?

Svar på tråden Hormonspiralhjälp