• dragonfly123

Frågor om produkter (ansiktstvätt, återfukt osv)

Kan verkligen ingenting om hudvård - jag är då en man på 28 år som märkt att jag fått lite "fina linjer" och vill försöka motverka dessa så mycket som möjligt.

Har normal hudtyp, varken fet eller torr. Köpte hem dessa produkter och undrar mest hur ofta jag ska använda dom och så vidare. Vet att man ska tvätta ansiktet morgon och kväll, men ansiktsrengöring innehåller AHA/BHA som jag inte vet om man ska köra så ofta?

Här är produkt 1: "3% Encapsulated Retinoid, Dill, Liquorice and Vitamin C."
    www.facetheory.com/collections/new-in-the-latest-natural-skincare-products-from-facetheory/products/regenacalm-pro

MIn gissning är att jag ska använda den kvällstid, kanske 2-3 gånger i veckan till en början? Och smörja med något återfuktande efteråt?

Produkt2: "with Glycolic Acid, Salicylic Acid and Lactic Acid."(Rengöring)www.facetheory.com/collections/cleansers/products/clarifying-cleanser-c2

Produkt3: 
    with 3% "Retinol Liposomes, Hyaluronic Acid and Stabilized Vitamin C"
    (Återfuktande) 
    www.facetheory.com/collections/moisturisers/products/regenerating-moisturiser-pro

Har även vanlig återfuktande hemma med SPF i som jag antar är bäst att smörja mig med på morgonen, samt "vanlig" ansiktsrengöring. Så ja, ni får gärna svara på mina frågor om hur jag ska använda dessa produkter samt fylla på med annan nödvändig information.

Svar på tråden Frågor om produkter (ansiktstvätt, återfukt osv)