Hur länge hade ni ont efter tandutdragning?
Jag fick dra ut en tand i torsdags och har fortfarande ganska ont. Eftersom jag har fibbro har jag ingen aning om det här är normalt eller inte, jag är ju så van med smärta. Hur länge hade ni ont?
Jag fick dra ut en tand i torsdags och har fortfarande ganska ont. Eftersom jag har fibbro har jag ingen aning om det här är normalt eller inte, jag är ju så van med smärta. Hur länge hade ni ont?
Tog smärtstillande i arton dagar...
Det gjorde svinont i ca tre dagar, sedan molande smärta (som höll mig vaken på nätterna) i ca en vecka, därefter lätt molande smärta någon dag och sedan var det ok.
Attans, bara vänta och se då... Saknar att äta min vanliga frukost, men den var totalförbjuden p.g.a fröna. Annan mat tar tid och gör ont. Ligga på sidan på nätterna gör ont. Men då vet jag i vart fall att det är normalt.
Jag drog ut en kindtand i höstas eller rättare sagt så blev det en mindre operation på 1,5 timme för den var så svår att få ut. Jag fick äta höga doser smärtstillande 7-10 dagar och normal dos kanske en vecka till efter och började bli rädd att det var nåt fel eller aldrig skulle sluta göra ont. Men sen kände jag att det kunde gå längre och längre mellan tabletterna och efter ca 3 veckor klarade jag mej helt utan smärtstillande. Min tand var extremt svår att få ut, tandköttet rejält sönder och jag blev sydd med några stygn pga det så därför tog det lite längre att läka.