• Anonym (Orolig)

Otrohet eller inte?

Är det otrohet att chatta med andra killar när man är i ett förhållande tycker ni? Kom på min tjej skriva med en annan kille om hur attraktiv hon kände sig när dom hade träffats. Hon skrev även att hon ville träffa honom igen men efter jag konfronterade henne säger hon att dem inte träffats något mer. Det här var en äldre konversation jag hittade och deras kontakt har avbrutits sen ganska länge. Dem har inte haft sex. Min sambo bröt ihop fullständigt och ångrar sig djupt och skäms för sina handlingar. Jag vet inte om jag kommer kunna lita på henne efter det här. Vad anser ni? Vi har haft det lite tufft ett tag innan men hoppas att vi kan reda ut det här men är orolig över att jag inte kommer kunna lita på henne något mer.

Otrohet eller inte?

• Svar på tråden Otrohet eller inte?
  • Anonym (Jag)

Inte otrohet. Låt det vara

• Anonym (Hmm)

Beror väl på vad det chattas om. Pratas det om sexuella grejer tycker jag definitivt det handlar om otrohet, trots att inget fysiskt hänt. För mig känns det som en nästan värre slags otrohet att vara "emotionally connected", liksom att man pratar med varandra på djupet än att man "bara" har sex en gång och liksom låter det vara efter det.

Min man har gjort detta flera gånger och trots flera konfrontationer där han lovat att sluta, har jag kommit på honom gång på gång efteråt. Nu litar jag inte på honom längre.

Ge henne en chans, händer det igen så är det kört!

• Annikattkatt

Varför ångrar hon sig djupt?

Om hon nu endast pratat med denna karl och bara setts utan att göra ngt så undrar jag varför hon ångrar sig djupt?

Kände hon att det var något hon ville dölja från dig? Då anser jag det som otrohet, om partnern interagerar med en annan människa och skriver att man känt sig attraktiv efter träffen? Det låter skumt i mina ögon, otroligt svårt att säga dock när jag inte känner er. Du måste nog först och främst fråga dig själv om du tycker att de där var ok?

Skulle hon tycka det var ok om du gjorde samma sak?

• Anonym (FYI)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-02-07 09:30:26 följande:

Är det otrohet att chatta med andra killar när man är i ett förhållande tycker ni? Kom på min tjej skriva med en annan kille om hur attraktiv hon kände sig när dom hade träffats. Hon skrev även att hon ville träffa honom igen men efter jag konfronterade henne säger hon att dem inte träffats något mer. Det här var en äldre konversation jag hittade och deras kontakt har avbrutits sen ganska länge. Dem har inte haft sex. Min sambo bröt ihop fullständigt och ångrar sig djupt och skäms för sina handlingar. Jag vet inte om jag kommer kunna lita på henne efter det här. Vad anser ni? Vi har haft det lite tufft ett tag innan men hoppas att vi kan reda ut det här men är orolig över att jag inte kommer kunna lita på henne något mer.

Otrohet eller inte?

I detta läge och om det inte hänt mer kanske det inte är otrohet beroende på vad ni kommit överens om...men väldigt olämpligt kanske.
    Konstigare tycker jag det är att hon bryter ihop vid konfrontation. Det kan ju tyda på att du inte fått hela sanningen.
  • Anonym (prata)

Det är svårt att säga om det är otrohet eller inte. Om inte annat kan det definitivt ses som oärligt.
    Vart ni drar gränsen för vad som är okej och inte i ert förhållande måste ni prata om, det kan ju vara sådana saker som att inte ha kontakt med någon (av andra könet) som man inte känner sig bekväm med eller hur NI nu känner.

Jag hade inte tyckt att det var okej att hålla en sån här sak hemlig, då är det ju som att hon velat dölja det, speciellt med tanke på hennes reaktion så verkar det ju så? Och då är frågan varför?
    Annars tänker jag att man skulle reagerat annorlunda om det var mer "oskyldigt". Att prata om att känna sig attraktiv tillsammans med någon känns inte heller som något "kompisrelaterat"..?

Men som sagt, sätt er ner och prata. Men se då till att ni gör det i ett läge när inte någon av er är arg eller ledsen eller liknande utan "neutrala" eller vad man ska säga. Kanske ni ska fundera själva på varsitt håll först och skriva ner på ett papper vad ni tycker är okej och inte är okej i ett förhållande och så pratar ni om det och ser om ni tycker lika eller hur ni kan lösa det så att det passar båda.
    Lycka till!

• Anonym (Orolig)

Hon tycker ju att hon svikit mig såklart. (Vilket hon verkligen har) Men har läst konversationerna och hon var ju uppriktig mot honom med att hon inte är singel och att det kändes fel allting och egentligen inte borde skriva med honom. Jag har ju valt att ge henne en andra chans förutsatt att jag får veta ALLT. Deras kontakt hade ju upphört en ganska lång tid innan jag upptäckte detta så känns ju ändå som att hon släppt honom. Hon lovar mig dyrt och heligt att dom inte haft sex vilket jag måste försöka tro på. Vi har alltid varit ärliga och uppriktiga mor varandra och litat på varandra.

Kan ju bara inte släppa tanken på att hon kände sig smickrad av honom...

• Annikattkatt
    Anonym (Orolig) skrev 2019-02-07 10:26:13 följande:

Hon tycker ju att hon svikit mig såklart. (Vilket hon verkligen har) Men har läst konversationerna och hon var ju uppriktig mot honom med att hon inte är singel och att det kändes fel allting och egentligen inte borde skriva med honom. Jag har ju valt att ge henne en andra chans förutsatt att jag får veta ALLT. Deras kontakt hade ju upphört en ganska lång tid innan jag upptäckte detta så känns ju ändå som att hon släppt honom. Hon lovar mig dyrt och heligt att dom inte haft sex vilket jag måste försöka tro på. Vi har alltid varit ärliga och uppriktiga mor varandra och litat på varandra.

Kan ju bara inte släppa tanken på att hon kände sig smickrad av honom...

Förstår att du inte kan släppa tanken av att hon kände sig smickrad av honom, men jag tror även att lite tid + prat om det kan göra det lättare för dig.
  • TriC

Jag hade gjort slut för en sån sak. Som tur är så skulle min tjej aldrig göra något sådant. 

• hellothere87

Vilken fin och kärleksfull relation ni verkar ha.

• Nyfikenundrar2

Så du tror dom drack kaffe och pratade? Glöm det dom knulla som 2 djur han åtrådde hennes kropp dyrkade den och det vill hon ha igen och igen hon kommer aldrig sluta ta hans kuk i sig

Svar på tråden Otrohet eller inte?