• Anonym (killen)

20 år yngre tjej gav mig uppmärksamhet

Måste bara skriva av mig för jag har verkligen ingen att prata med. 

Lite bakgrund, är en man i yngre 40 års åldern från södra Sverige som av jobbanledningar är borta från familjen måndag till torsdag varje vecka. Jag är gift sedan många år tillbaka och har tillsammans med min fru 2 st barn.

Jag har en ledande roll i mitt yrkesliv och anses av min omgivning att vara mycket framåt och ha stort självförtroende. Det verkar synas och märkas att jag har gjort karriär,  det är så att jag normalt inte vill säga av vi tillsammans i familjen har tillgång till. Har av seminära vänner fått peakar om att vi är rika... Kort och gott, anses nog av många vara lyckad med stora sociala skills.

Själv har jag alltid tyckt mig själv vara framåt och målinriktad men har alltid haft dåligt självförtroende när det kommer till att uppvakta/prata med det andra könet om det inte är inom jobbet, nära vänner osv. Dvs där det inte kan tolkas på något sätt som att jag skulle kunna vara intresserad. Har alltid tyckt att jag själv har varit oattraktiv och svårt att varför ngn skulle kunna vara tillsammans med mig, än mindre känna ngn typ av attraktion. Så under hela min tid tillsammans med min fru så har jag aldrig varit otrogen, aldrig tittat nått åt ngnnannan, än mindre sökt mig till situationer där det skulle kunna ske nått. Dvs under mina arbetsresor till Gbg (där jag bor på hotell) så söker jag mig inte till barer mm mm. På tåget till och från Gbg så sitter jag alltid med lurar och bjuder inte direkt till konversation.  Dock har jag sedan en lång tid tillbaka signat upp mig för en träningsgrupp där jag tränar, det är mer eller mindre samma grupp varje gång men det är alltid ngn som försvinner eller tillkommer. 

I vanligt ordning har jag kommit nära en rad killar, vi tjoar stojar och snackar både före och efter. Pratar även med en del av de kvinnliga ledarna, jag är ju inte en potentiell partner osv osv... 

Så hände det, jag pratade med en av mina tränarpolare och i vanlig ordning hade jag inte direkt bråttom hem. Bredvid honom stod en ny ung tjej i kanske 22-23 års åldern och packade ihop sina saker. Jag sa ngt till polaren men hon trodde att jag sa nått till henne och vi började snacka (OBS!! Detta händer ALDRIG i mitt liv), men istället för att hon (som ledarna) artigt avsluta så fortsatte hon prata, gav ett genuint intresse för mig och vad jag höll på med, stanna kvar länge så att vi blev sist kvar... Jag uppfattade henne som genuint intresserad av MIG?! Hon gjorde att jag kände mig sedd och bekräftad, nått som jag inte har känt sedan jag och min nuvarande fru var nykära. Det slutade med att vi bara sa hejdå och vi ses nästa vecka.

Mina känslor är sedan dess i total gungning. Jag kände nått som jag inte ens visste fanns. Det var som att hon gick rakt in i min kropp och penetrerade rakt igenom mitt stenhårda skal. Jag fattar såklart att ingen på allvar skulle vara intresserad av en som är 20 år äldre (relationsmässigt), även om jag har mycket lika med henne såsom utbildning mm mm. Hade jag varit singel och 15 år yngre hade jag säkert gjort nått men inte nu. Problemet är mina känslor, när min fasad nu rämnade så känner jag mig så ledsen, nedstämd, ifrågasätter mina livsval och inser att mitt dåliga självförtroende inte har dödat alla känslor som jag trodde var bortglömda, eller för min del omöjligt att känna. För att späda på det hela så känns det som jag varit otrogen, fast inget har hänt. Skäms så enormt för mina känslor samt att jag känner en sådan attraktion mot en yngre kvinna. Rent krasst vaf-n ska jag göra?!? Bara låta det bero och gömma undan dessa känslor igen...? Detta skedde alltså på några timmar... Att gå från ett rätt obekymrat liv till nått i totalt uppror, undrar vad hon gjorde med mig...?

• Svar på tråden 20 år yngre tjej gav mig uppmärksamhet
  • sextiotalist

Låt ditt ego njuta av detta ett tag. Åk sedan hem och spill denna positiva energin över till din fru.
    Min sambo råkar ut för sådant emellanåt, att han blir uppvaktad av andra kvinnor, det är inget som han försöker gömma för mig. Jag har inga problem med det, då jag har tillit till honom och han är en verklig hemmaman, är nästan aldrig ute (och de gångerna han är det så brukar han komma hem tidigt)

• Anonym (Praktisk)

Hon jobbar på ålderdomshem och är van vid att vara snäll mot gamlingar

• Anonym (nja)

Snälla bli inte patetisk! Det kan hända någon gång att man känner som du, men då får du tycka det var härligt, och sen stänger du den dörren. 

Din text är så korrekt skriven, inga känslor, ingenting om din fru och dina barn, bara att du har fru och barn. Har ni det så tråkigt tillsammans? Är du en typisk karriärrist som bara utgår från att familjen AB rullar på? I så fall ska du nog passa dig lite för att hamna i trubbel. 

Sen kan det vara så att den här unga, sociala utåtriktade tjejen är så mot de flesta. Nu råkade ni börja prata. Hon kunde kanske lika gärna gjort med med någon annan i gruppen. 

• Anonym (A)
    sextiotalist skrev 2019-02-07 14:25:36 följande:

Låt ditt ego njuta av detta ett tag. Åk sedan hem och spill denna positiva energin över till din fru.
    Min sambo råkar ut för sådant emellanåt, att han blir uppvaktad av andra kvinnor, det är inget som han försöker gömma för mig. Jag har inga problem med det, då jag har tillit till honom och han är en verklig hemmaman, är nästan aldrig ute (och de gångerna han är det så brukar han komma hem tidigt)

Håller med
  • Anonym (Biobonus)

Det du är attraherad av är hennes attraktion till dig. Hon fick dig att uppleva något du glömt, och fick dig att känna dig ing igen samt fundera på livet och hur du vill leva det. Använd detta till att förbättra ditt liv men häng inte upp dig på den här tjejen. Det hade kunnat varit viljen yngre tjej som helst. Se till att få med din fru på tåget och gör något positivt av ditt uppvaknande, något som inkluderar hela familjen.

• Pilsner
    sextiotalist skrev 2019-02-07 14:25:36 följande:

Precis. Jag är som din man, får faktiskt förvånandevärt ofta uppmärksamhet och flörter ifrån klart yngre tjejer, blir glad inombords men sedan händer inget mer.

Fast jag brukar inte berätta för min fru. Borde jag det? (Hon skulle kanske bli sur på granntjejen som flörtar helt oskyldigt med mig.)
  • Fiona M

Låter som en typisk 40-årskris där din dåliga självkänsla gör att du nappar på uppmärksamhet.

Inget ovanligt.

• sextiotalist
    Pilsner skrev 2019-02-07 14:35:49 följande:
    Precis. Jag är som din man, får faktiskt förvånandevärt ofta uppmärksamhet och flörter ifrån klart yngre tjejer, blir glad inombords men sedan händer inget mer.

Fast jag brukar inte berätta för min fru. Borde jag det? (Hon skulle kanske bli sur på granntjejen som flörtar helt oskyldigt med mig.)
    Åh, det beror mer på hur ni hanterar det. Vi har alltid kunnat vara öppna om det mot varandra. Vi är ju båda rätt flirtiga av oss.
  • Anonym (Lite salt)

Men vaafaan?! En tjej är glad och trevlig mot dig och genast börjar du fundera på att sätta på henne så till den milda grad att du redan känner dig otrogen (nej du skrev inte det rakt ut, men det ville du). Vad är det för fel på män?! Kan du inte ha ett normalt samtal med en kvinna utan att vilja knulla?!

Om hon är attraherad av dig? Antagligen inte, kvinnor kan faktiskt bara vara trevliga av artighet eller för att hon gillade dig som person. Det kan ju också vara så att hon tyckte du var snygg, men VAD SPELAR DET FÖR ROLL? Du är gift med barn.

Vad du ska göra nu? Du ska gå hem till dina barn och vara snäll mot dem. Du ska INTE bjuda ut tjejen eller börja stalka henne eller börja ragga på andra 20 åringar för att söka bekräftelse.

Du ska göra som normala människor gör - man kan skratta lite med killar eller tjejer, vara trevlig och glad, småflörta i vardagen om man gillar det för att livet blir trevligare och roligare. Man får en liten kick och går hem lite gladare. Man inbillar sig inte att nu vill den här tjejen ha mig och nu ska jag förändra hela mitt liv.

• Anonym (killen)

Är ju inte direkt flirtig av mig alls. Och är inte dum, rent logiskt förstår jag att det inte finns ngn attraktion mot mig, iallafall inte på den nivån, är ju dubbelt så gammal. Men som ngn skrev det är nog så att jag är attraherad av attraktionen, oavsett som de är korrekt eller ej.

Men nej, hon jobbar inte på ålderhem. De hann vi avhandla ;) Men tack du fick mig att skratta iallafall :-P 

Svar på tråden 20 år yngre tjej gav mig uppmärksamhet