• segelanna

söker tips på MVC city - mamamia karlavägen OK?

Tips på MVC i city stohlm?

Ringde till munkbron i gamla stan, men de hade ingen tid förrän om 4 veckor. Vill inte vänta tills jag är i v 14-15 med att skriva in mig!! Så jag ringde till MamaMia på Karlavägen som hade tid nästa vecka.
    HAr någon bra tips? Erfarenheter?

Hälsning Anna

• Svar på tråden söker tips på MVC city - mamamia karlavägen OK?
  • Angel80

Jag går på mamamia på karlavägen och har bara positivt att säga om dem än så länge, men jag vet att det råder delade meningar om dem. Men trivs man inte har man ju rätt att byta MVC alternativt BM.

• skrattmaja

Även jag går på mamamia på karlavägen och har alltid blivit bra bemött och behandlad. Bm är kanon och jag skulle inte vilja ha ngn annan men som allt annat är vi ju olika och upplever personer på olika sätt. Kanske inte det ultimata svaret men jag är som sagt mkt nöjd med den behandling jag fåt och den första av de tre förlossningsförberedande föreläsningen var otroligt bra (deras föräldrautbildning) del två är i kväll och både ja goch min man ser verkligen fram emot det!

• nessie1

Hej,

jag har däremot hört väldigt mkt dåligt om mamma mia karlavägen. Gick där själv vid min förra graviditet som tyvärr slutade i mf men jag kände att de var väldigt struliga och för att inte tala om deras läkare (utan att nämna namn) som bara är de mest nonchalanta läkare jag haft att göra med. Har haft flera kompisar som bytt från mamma mia på karlavägen för de varit väldigt missnöjda. Men självklart är det så att man har olika erfarenheter men jag vill gärna berätta min erfarenhet för jag vill inte att någon ska behöva känna som jag gjorde när jag gick där. Själv har jag tid på Munkbron - Barnmorskorna i Gamla stan och jag vet att jag hört olika om dem också så det är nog upp till var och en.

Lycka till med ditt val!

• JSW

Jag gick på mama mia under min förra graviditet och har tid där imorgon igen (har precis testat positivt!). Jag var väldigt nöjd med det bemötande jag fick där, annars hade jag ju inte valt dem igen. Har även två bekanta som gått där under sina graviditeter och en som går där nu, och samtliga har bara positivt att säga.
    Skulle du få en bm som du inte trivs med kan du ju (som tidigare skrivits) byta, de har ganska många att välja på. Susanne Wassberg tyckte jag var väldigt bra.

Svar på tråden söker tips på MVC city - mamamia karlavägen OK?