• Anonym (Man)

Omöjlig kärlek

Hej alla

Jag behöver era tips.

Det finns en kvinna jag känt ett par år. Vi har varit vänner men sen ett tag tillbaka förklarade vi att vi har haft känslor för varandra sedan dag ett. 
    Vi har inte kunnat visa detta då hon är gift. Olyckligt gift, men trots allt gift.

Vi kan verkligen inte hålla oss ifrån varandra och det är äkta kärlek från oss båda.
    Hon har förklarat från början att hon inte kan lämna sin man just nu. Mycket för att hon inte vill utsätta deras barn för en skilsmässa just nu, samt att hon är rädd för att hennes något aggressiva man kommer göra hennes liv till ett helvete.

Jag har vetat om detta redan när vi startade vår vänskap och har även insett detta när vi inledde vår relation med varandra.

Då jag känner gränslös kärlek till henne och verkligen vill att hon ska skilja sig och vara med mig på heltid tar det på mina krafter. Vi kan inte vara ifrån varandra och när vi ses är allt helt perfekt. Men jag måste dela kvinnan jag älskar med en annan man.
    Det tog ju väldigt hårt på mina krafter. Så pass mycket att jag nu insett att jag måste lämna henne. Jag har nu berättat vad jag vill, och hur mycket hon betyder för mig, samt meddelat att så länge hon inte rett ut det hon måste kan jag inte vara kvar.

Vi har inte hört av varandra på en vecka. Verkligen ingen kontakt alls, och det gör ont. Det gör riktigt, riktigt fruktansvärt ont att gå miste om den jag sett som min framtida fru. Jag är väldigt känslig av mig.

Jag vet att jag måste hålla mig borta men kan jag få era tips på hur jag kan gå vidare? Vad ska jag göra?

Någon man eller kvinna som varit i samma sits?

• Svar på tråden Omöjlig kärlek
  • Anonym (Man 52)

Har du haft henne sexuellt med?

• Anonym (Man 52)

• Anonym (Man)
    Anonym (Man 52) skrev 2019-02-08 08:43:31 följande:

Ja
  • Anonym (Man)
    Anonym (Man 52) skrev 2019-02-08 08:43:31 följande:

Men inte mycket. Det är kärlek det handlar om, inte sex
  • Anonym i Småland

Detta är inte det svar eller tips du vill höra men du har gjort helt rätt.

Ni kan inte fortsätta träffas, precis det du kommit fram till. Du kan inte få henne att göra det du vill om hon inte själv vill det oxå.

Tror heller inte det hade blivit bra för framtiden om du ?tvingat? henne att lämna sin make.

Hon hade kanske känt att det inte var hennes eget beslut och lastat dej för det i framtiden.

Du har gjort helt rätt i att låta henne få veta hur du känner och vad du vill

Men nu är det upp till henne att bestämma sig för hur hon vill fortsätta sitt liv.

Väljer hon att stanna hos sin nuvarande man får du helt enkelt bara acceptera det, det beslutet är inte ditt att ta

Väljer hon att lämna sin nuvarande man och inleda en relation med dej är det bara att gratulera.

//S

• Anonym (En som vet dehär med kärlek!)

Hon låter ju lite tråkig! hitta nån bättre! med pengar och mer pengar! Varsågod för det bra tipset! 

• Anonym (Man)
    Anonym i Småland skrev 2019-02-08 08:57:14 följande:

Detta är inte det svar eller tips du vill höra men du har gjort helt rätt.

Ni kan inte fortsätta träffas, precis det du kommit fram till. Du kan inte få henne att göra det du vill om hon inte själv vill det oxå.

Tror heller inte det hade blivit bra för framtiden om du ?tvingat? henne att lämna sin make.

Hon hade kanske känt att det inte var hennes eget beslut och lastat dej för det i framtiden.

Du har gjort helt rätt i att låta henne få veta hur du känner och vad du vill

Men nu är det upp till henne att bestämma sig för hur hon vill fortsätta sitt liv.

Väljer hon att stanna hos sin nuvarande man får du helt enkelt bara acceptera det, det beslutet är inte ditt att ta

Väljer hon att lämna sin nuvarande man och inleda en relation med dej är det bara att gratulera.

//S

Tack för svar. Jag kanske inte ville höra detta tips eller råd men jag inser att jag behöver läsa det. Jag kan inte ändra på en annan människa och beslutet är hennes, helt rätt. Det är bara så extremt sorgligt.
    Jag är en bra man egentligen, men jag vet ju att jag gjort fel mot hennes man. Trots att han inte är riktig i huvudet så väljer hon att vara kvar.
    Insikten jag har är riktig men insikten är tung =(
  • Anonym (Man)
    Anonym (En som vet dehär med kärlek!) skrev 2019-02-08 08:59:20 följande:

Hon låter ju lite tråkig! hitta nån bättre! med pengar och mer pengar! Varsågod för det bra tipset! 

vad har pengar med kärlek att göra?

Jag är ju kär och är beredd att spendera resten av mitt liv med henne och det finns ju inga pengar i världen som kan ändra på det
  • Mjölkk
    Anonym (Man) skrev 2019-02-08 09:07:45 följande:

Jag är ju kär och är beredd att spendera resten av mitt liv med henne och det finns ju inga pengar i världen som kan ändra på det
    Pengar är ju allt?????
  • Anonym (En som vet dehär med kärlek­!)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-08 09:07:45 följande:

Jo fasst jag som vet vet att pengar är allt och jag älskar pengar. Och såhär ser hon bra ut (nej) tänkte la de har hon pengar ( nej) tänkte la det.haha skit i packet hitta nån med stil och kosing. Ha de gött haaaj 
Svar på tråden Omöjlig kärlek