Får ni födelsedagspresenter av er partner?
Ja, som rubriken lyder. Får du födelsedagspresenter av din partner?
Födelsedagar är viktiga för mig, inte bara min egen födelsedag utan andras också. Det är en dag på året då en person ska firas lite extra tycker jag med uppvaktning, någon present, tårta osv. Jag ordnar alltid med tårta och present till sambon när han fyller. När det kommer till presenter så är dom noga utvalda och personliga, det är alltså något som personen uttryckt att han eller hon önskar sig eller som jag vet att personen tycker om. Jag kraffsar aldrig ihop något i sista sekunden på Ica, aldrig.
Min sambo är däremot annorlunda och han vet hur ledsen jag blir av detta. Kanske låter oförskämt och barnsligt men då får det vara så, jag tycker inte att det är så svårt och jobbigt att anstränga sig EN dag på året om man vet att personen i fråga blir lycklig av det. Jag har sagt och visat klart och tydligt vad jag önskar mig men han har inte intresserat sig, knappt lyssnat. Jag blir så jävla besviken för varje år på hans födelsedags så ordnas det med smörgåstårta, ballonger och presenter. Fyller han på helgen får han frukost på sängen. Jag får aldrig något av detta. Han går oftast till lokala Ica och köper underkläder och duschartiklar, det är typ det. Skall tilläggas att han alltid fått det han önskat sig. Jag får dessa underkläder även på påsken, mors dag mm. Verkligen jätte kul.
Varför kan man inte anstränga sig? Ska bli intressant och se OM han ordnat med något. Dryga kommentarer kan fara och flyga.
Varför är män såhär?