• Anonym i Småland

    Mirena & Akne??

    Som överskriften lyder undrar jag om det finns någon mer kvinna i vårt avlånga land som upplevt att de fått mer akne sedan de satt in en Mirena spiral??

    Jag upplever att jag fått ?svårare? akne sedan den sattes in, får nästan som bölder både vid äl och mens

    Någon mer som upplever nåt liknande??

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Mirena & Akne??
  • Bertram

    står i bipacksedeln


    Mycket vanliga (kan förekomma hos fler än 1 av 10 användare):


    Huvudvärk



    Buk- och bäckensmärta



    Förändringar i blödningsmönstret såsom ökad eller minskad menstruationsblödning, stänkblödning, kortare eller längre menstruationsperioder, förlängt intervall mellan blödningarna eller inga blödningar alls..



    Vulvovaginit (inflammation i yttre könsorganen eller vagina)



    Flytningar



    Vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare):


    Nedstämdhet/depression



    Migrän



    Illamående



    Akne



    Hirsutism (kraftig kroppsbehåring)



    Ryggvärk



    Inflammation i övre könsorganen



    Cystor på äggstockarna



    Menstruationssmärtor



    Smärta i brösten



    Utstötning av inlägget från livmodern (helt eller delvis)



    Mindre vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 100 användare):


    Alopeci (håravfall)



    Kloasma (brunpigmenterade fläckar i ansiktet) och/eller kraftig pigmentering av huden



    Perforering av livmodern/skada på livmoderväggen



    Har rapporterats (förekommer hos ett okänt antal användare)


    Överkänslighet (allergisk reaktion), inkluderande utslag, nässelfeber och angioödem (kännetecknas av plötslig svullnad av t.ex. ögon, mun och hals)



    Ökat blodtryck.



    Blodförgiftning har förekommit efter insättning av livmoderinlägg.



    Partnern kan känna utdragstrådarna vid samlag.

  • Anonym i Småland

    Nu var det ju inte Bipacksedeln jag frågade efter @Bertram utan om någon hade egna erfarenheter av Mirena & Akne.

  • Bertram
    Anonym i Småland skrev 2019-02-08 21:47:28 följande:

    Nu var det ju inte Bipacksedeln jag frågade efter @Bertram utan om någon hade egna erfarenheter av Mirena & Akne.


    eftersom det är en vanlig biverkan så är det ju många som förmodligen fått acne av den. Du behöver ju inte svara otrevligt.


     

  • Anonym i Småland

    Ursäkta mej!! Vem är det som är otrevlig??

    Som jag började mitt inlägg så undrade jag om det fanns någon mer kvinna i det här landet som hade EGNA erfarenheter av Mirena & Akne och ville dela med sig av dem.

    Jag var alltså INTE intresserad av vad det stod i bipacksedeln, vilken jag själv har här hemma och även läst. Bara för att akne är en biverkning betyder ju inte det att ALLA kvinnor som har Mirena upplever dessa på samma sätt så som det ju är med biverkningar.

    Det kan ju ha med det att göra att jag blev aningen irriterad över ditt ?svar? när du bara kopierade och klistrade in bipacksedeln.

    Har du däremot egna erfarenheter får du gärna dela med dej av dessa annars ber jag dej att inte kommentera mitt inlägg mer

    //A

  • Bertram
    Anonym i Småland skrev 2019-02-09 01:14:31 följande:

    Ursäkta mej!! Vem är det som är otrevlig??

    Som jag började mitt inlägg så undrade jag om det fanns någon mer kvinna i det här landet som hade EGNA erfarenheter av Mirena & Akne och ville dela med sig av dem.

    Jag var alltså INTE intresserad av vad det stod i bipacksedeln, vilken jag själv har här hemma och även läst. Bara för att akne är en biverkning betyder ju inte det att ALLA kvinnor som har Mirena upplever dessa på samma sätt så som det ju är med biverkningar.

    Det kan ju ha med det att göra att jag blev aningen irriterad över ditt ?svar? när du bara kopierade och klistrade in bipacksedeln.

    Har du däremot egna erfarenheter får du gärna dela med dej av dessa annars ber jag dej att inte kommentera mitt inlägg mer

    //A


    Well, jag tyckte inte att mitt svar var otrevligt utan bara sakligt, Jag får acne av ALLA hormonpreparat därför tar jag inga är mitt svar på det isf. Syntetiska hormoner är skit.
Svar på tråden Mirena & Akne??