• Anonym (Dotter 40+)

    Medberoende finito

    Jag är uppvuxen i en kärnfamilj.

    Fin villa , fin bil, katt, status.

    MEN bakom fasaden bodde en trasig familj.

    En pappa som arbeta ihjäl sig för att slippa umgås med sin fru, 2 barn som var som änglar och en mamma som blandade tabletter och alkohol.

    När hon var nykter så var hon snäll, rolig, kärleksfull och en bra mamma som bakade, lagade mat mm.

    Men när hon satte igång så blev hon ett monster , hon var giftig som en kobra, elak, hånfull osv.

    Vi barn visste inte i vilket skick hon skulle vara i när vi kom hem så vi tog inte hem kompisar.

    När jag var 12 år hade hon börjat träffa karlar nattetid hemma hos oss. Min pappa arbeta borta på veckorna men kom på henne och flyttade.

    Några av dessa karlar gjorde även besök på mitt rum, detta skapade ett hat gentemot mig från mamma, hon blev svartsjuk.

    Jag fick anorexi när jag var 13...

    Flyttade hemifrån när jag var 15.

    Blev med barn när jag var 20.

    Idag har jag ett ordnat liv, högskoleutbildad, alkoholfri, gift, barn, hund ja allt utom hus . Vägrar ha hus.

    Allt borde vara frid och fröjd Men , mamma är som en flugsvamp.

    Hon kommer med fina presenter till barnbarnen allt ser sååå bra ut. Hon bjuder med oss till lalandia , insisterar på att betala.

    Men sen får jag det nedkört i halsen att vi utnyttjar henne, vi älskar henne inte, att jag är så förträfflig som till och med gått på högskolan( varenda människa gör det idag)

    Att jag tror jag är förmer för att jag valt bort alkoholen...

    Osv.

    Kan man göra slut med sin mamma!?

    Jag orkar inte mer

  • Svar på tråden Medberoende finito
  • Anonym (Ja)

    Ja, det går att göra slut med sin mamma.

    Jag har inte gjort det, men skjuter bort henne så gott det går. (Efter en dålig uppväxt, men på andra sätt än din). Svarar inte i telefon, eller svarar bara på arbetstid (då hon är stressad och inte vill prata så länge). Ger inte mycket info om mig, svarar mest ja eller nej på frågor. Kommer med olika ursäkter att vi inte kan ses, så det är begränsat till några timmar ett par gånger/år.

Svar på tråden Medberoende finito