• Aleathiel

Bra mjällschampo för killar?

Min sambo har mjäll, något jag stör mig på ibland eftersom det har en tendens att bli vitprickigt lite här och där, bla på vår mörka soffa Han själv är dock inte så brydd, men jag har tänkt ta tag i problemet och köpa ett bra schampo åt honom, så nu tänkte jag höra om ni har nåt bra tips på mjällschampo för killar? Han har lite knepigt hår i övrigt, det ser väldigt torrt ut just efter tvätt men blir fort fett. Tror att han skulle behöva mkt fukt i sitt hår...

• Svar på tråden Bra mjällschampo för killar?
  • Villes mamma

XZ ller Fructis? Måste det vara riktigt "killschampo"?

• Griiisen

Min kära sambo har väldiga problem (i perioder) med mjäll och även eksem i hårbotten och för honom funkar "Head & Shoulders mjällshampo" jättebra!

• soffe

head & shoulder mentol mjällshampoo

• MLME

Fungoral (finns att köpa på apoteket) dyr men ack så effektiv.

• atopia

Om han bara har torrmjäll så kan det räcka med att köpa ACOs hårbottengel som man masserar in i hårbotten efter hårtvätt. Jag kommer inte ihåg vad den kostar men den var nog inte så dyr.
    Om han däremot har seborroiskt eksem så bör det behandlas med Fungoral för att dämpa symtomen.

Du kan läsa mer på netdoktor.passagen.se/sjukdomar/fakta/mjaelleksemvuxen.shtml

Lycka till!

• Aleathiel

Att jag skrev mjällschampo för killar var bara för att jag inte var ute efter nåt som luktar för "tjejigt"

Head & Shoulders funkar tyvärr inte, det har han provat redan...

Ska läsa på mer om mjäll och sånt, tack för tipset atopia (och alla andra såklart ).

Svar på tråden Bra mjällschampo för killar?