Min sambo slutar inte kalla mig elaka saker
Jag har en sambo sen 6 år tillbaka och även 2 barn ihop med honom. Dom sista åren har han blivit mer elak av sig i ordspråket och typ hamnat i nån bubbla att han ska göra allt han vill när han vill.
Jag går verkligen på knäna för att hinna med heltids jobb, heltids studier ett hem och 2 barn. Jag brukar påtala detta rätt ofta , att jag inte mår bra och hinner med allt osv. Men han säger bara att jag får skylla mig själv för att jag pluggar. Han kanske är hemma sammanlagt 6-8 timmar på en hel vecka varav dom ägnar han mer tid åt telefon än sina barn. Att han är en kass pappa hoppas jag att han får sota för när barnen blir större och jag anser att det är hans förlust så på den fronten orkar jag inte ens tjafsa med honom.
Men hela grejen är att han är så elak i munnen jag vet inte hur ofta jag får höra att jag är en idiot,klappträ, trög, vad är det för fel på dig. Håll käften ja allt sånt ( aldrig inför barnen dock) ibland när vi är osams sitter han bara och matar på elaka saker för att jag tillslut ska bryta ihop och gå därifrån.. Jag vill inget annat hellre än att faktiskt lämna honom just nu men det är inte aktuellt då det inte finns en enda lägenhet ledig och det är kö överallt..
Hur kan jag få honom att sluta kalla mig för saker ?
För att tillägga så är jag inte oskyldig heller när det gäller att tjafsa det kan jag med göra man är alltid 2. Men jag har nog aldrig ens kallat honom idiot då de värsta jag vet är att folk kallar varandra saker.