• Anonym (Less)

Min sambo slutar inte kalla mig elaka saker

Jag har en sambo sen 6 år tillbaka och även 2 barn ihop med honom. Dom sista åren har han blivit mer elak av sig i ordspråket och typ hamnat i nån bubbla att han ska göra allt han vill när han vill.

Jag går verkligen på knäna för att hinna med heltids jobb, heltids studier ett hem och 2 barn. Jag brukar påtala detta rätt ofta , att jag inte mår bra och hinner med allt osv. Men han säger bara att jag får skylla mig själv för att jag pluggar. Han kanske är hemma sammanlagt 6-8 timmar på en hel vecka varav dom ägnar han mer tid åt telefon än sina barn. Att han är en kass pappa hoppas jag att han får sota för när barnen blir större och jag anser att det är hans förlust så på den fronten orkar jag inte ens tjafsa med honom.

Men hela grejen är att han är så elak i munnen jag vet inte hur ofta jag får höra att jag är en idiot,klappträ, trög, vad är det för fel på dig. Håll käften ja allt sånt ( aldrig inför barnen dock) ibland när vi är osams sitter han bara och matar på elaka saker för att jag tillslut ska bryta ihop och gå därifrån.. Jag vill inget annat hellre än att faktiskt lämna honom just nu men det är inte aktuellt då det inte finns en enda lägenhet ledig och det är kö överallt..

Hur kan jag få honom att sluta kalla mig för saker ?

För att tillägga så är jag inte oskyldig heller när det gäller att tjafsa det kan jag med göra man är alltid 2. Men jag har nog aldrig ens kallat honom idiot då de värsta jag vet är att folk kallar varandra saker.

• Svar på tråden Min sambo slutar inte kalla mig elaka saker
  • Anonym (Duh)
    Anonym (Less) skrev 2019-02-08 21:21:43 följande:

Jag har en sambo sen 6 år tillbaka och även 2 barn ihop med honom. Dom sista åren har han blivit mer elak av sig i ordspråket och typ hamnat i nån bubbla att han ska göra allt han vill när han vill.

Jag går verkligen på knäna för att hinna med heltids jobb, heltids studier ett hem och 2 barn. Jag brukar påtala detta rätt ofta , att jag inte mår bra och hinner med allt osv. Men han säger bara att jag får skylla mig själv för att jag pluggar. Han kanske är hemma sammanlagt 6-8 timmar på en hel vecka varav dom ägnar han mer tid åt telefon än sina barn. Att han är en kass pappa hoppas jag att han får sota för när barnen blir större och jag anser att det är hans förlust så på den fronten orkar jag inte ens tjafsa med honom.

Men hela grejen är att han är så elak i munnen jag vet inte hur ofta jag får höra att jag är en idiot,klappträ, trög, vad är det för fel på dig. Håll käften ja allt sånt ( aldrig inför barnen dock) ibland när vi är osams sitter han bara och matar på elaka saker för att jag tillslut ska bryta ihop och gå därifrån.. Jag vill inget annat hellre än att faktiskt lämna honom just nu men det är inte aktuellt då det inte finns en enda lägenhet ledig och det är kö överallt..

Hur kan jag få honom att sluta kalla mig för saker ?

För att tillägga så är jag inte oskyldig heller när det gäller att tjafsa det kan jag med göra man är alltid 2. Men jag har nog aldrig ens kallat honom idiot då de värsta jag vet är att folk kallar varandra saker.

1. Ryt ifrån utav helvete.
    - Du säger ALDRIG SÅ TILL MIG IGEN!!! UPPFATTAT?!!! 
    Spänn ögonen i honom och stirra tills han viker undan med blicken. Försöker han håna dig på nytt, ryter du igen.
    -TYST!!!

Det är bättre än att försöka ge igen. Skit i det. Sänk dig inte till hans nivå. Kräv att han lägger av, bara. 

2. Hitta ett annat boende omedelbart. Flytta in hos en kompis eller hos dina föräldrar eller andra hand eller vad som helst. 

3. Pusta ut för att du äntligen slipper honom. Fokusera på jobb, studier, barn och ett nytt bra liv som nu är inom räckhåll. 
  • Emma41

Ta upp det när ni är sams och försök förklara att du faktiskt blir ledsen. Familjeterapi om han inte fattar. Eller skilj dej. Hade inte stannat en minut om min sambo kallade mig för korkad idiot.

Det han gör och som han behandlar dig lär sig era barn är ok. Vill du att din dotter får en karl som behandlar henne som skit eller din son säger sånt till sin tjej som vuxna. Troligtvis inte.

• Colourfulrainbow

Han behandlar dig som skit och har ingen respekt för dig alls. Du lämnar relationen. Och nej, det är inte att överreagera, det är inte omöjligt, och nej, ni måste inte hålla ihop för barnens skull.

• Fiona M

Ställ dig i kö för lägenhet, samt kolla om inte du kan få lägenheten vid uppbrott. (Jag gissar och hoppas att barnen kommer bo hos dig.)

Han kommer aldrig ändra sig.

• MsFry

Du kan aldrig få honom att sluta. Problemet ligger hos honom, inte dig.

• Anonym (A)
    Colourfulrainbow skrev 2019-02-09 12:50:49 följande:
    Han behandlar dig som skit och har ingen respekt för dig alls. Du lämnar relationen. Och nej, det är inte att överreagera, det är inte omöjligt, och nej, ni måste inte hålla ihop för barnens skull.
    Håller med
  • IdaAlexandraS

Varför ska du acceptera detta, tycker du själv att det känns okej? Varför ska han ens ha åsikter om det som hänt? Är det värre att du varit med två män än att han har varit med två kvinnor, vad är skillnaden? Du måste förstå att problemet ligger hos honom, han respekterar inte dig så frågan är hur du ser på detta, om du verkligen vill vara tillsammans med någon som beter sig så illa. Jag hade satt ner foten och visat att det inte är okej.

• Milyana

Lämna ändå, ta barnen och flytta in hos än vän om inget annat alternativ finns.

• Anonym (Ex)

Mitt ex var likadan .Mina känslor och min respekt dog när han kallade mig fula saker ofta framför barnen.Skulle aldrig acceptera sånt beteende igen.Nu har jag varit singel i flera år och har det bra.Du ska inte lyssna på sånt skräp.

• Carolaline

Fy fan. Jag blir så ledsen när jag hör detta, jag förstår hur otroligt mycket det här måste krossa dig och ta ännu mer av den lilla energin som finns kvar om dagarna <3

Jag hade undersökt i hemlighet hur läget hade blivit om ni separerar. Finns det något du kan göra för att behålla lägenheten och han är den som får flytta? Kanske finns det något att ansöka om eftersom du har barnen kvar hos dig, som jag gissar.

Du förtjänar verkligen inte detta. Självklart är man inte fläckfri, många gånger är man den som startar och driver, men som du säger. Du kallar honom i alla fall inte fula saker utan håller dig till ämnet som du vill ha löst.

Jag hade nog sökt terapi för mig själv nu för att kunna hantera det som komma skall. Det kan ju bli riktigt stormigt och bra verktyg att ha med sig in i stormen är enklare än att laga och lappa efter. Skickar all styrka till dig och hoppas verkligen att du kan ta dig ur och inte hållas kvar pga bostadsbrist.

Kram

• Pentra

Du kan antagligen inte få honom att sluta kalla dig för elaka saker, ifall det är så att det är en taktik från hans sida. Vissa killar är nämligen för fega för att göra slut, och/eller vill kunna ståta med att det minsann inte var de som spräckte förhållandet; så, därför beter de sig elakt och som svin mot sin partner så att hon tillslut ger upp och tar steget och gör slut. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Artist 76)

Lämna honom.. mitt x betedde  sig likadant och jag lämnade  honom .Mår mycket bättre  idag. . 

Svar på tråden Min sambo slutar inte kalla mig elaka saker