Jag vill göra slut men han tar inte in det
Anledningen till att jag vill avsluta relationen är ju just pga detta. Han maler på hur mycket han älskar och respekterar mig, men agerar precis omvänt genom att helt enkelt inte alls ta in vad jag faktiskt säger. Han har kvävt ihjäl mig med sin villkorslösa kärlek som inte alls var varken villkorslös eller respektfull och hans oförmåga att inse det själv är otroligt frustrerande och just nu känns det som att sparka på en valp vilket bekräftar mitt beslut ännu mer.
Jag har sagt klart och tydligt att jag inte har de rätta känslorna och att jag inte vill vara kvar i relationen, att jag nu gör slut med honom.
Men han är kvar i sin egen vision, hur bra vi haft det, hur han ser något stort och fint i framtiden för oss och att han är villig att kämpa för det.
Han missar helt enkelt när jag säger att jag inte känner samma sak, jag ser inte vad han ser och jag är inte villig att kämpa (mer). Vi har varit tillsammans i drygt 6 mån och han föreslår att vi ska se en samtalsterapeut som kan hjälpa oss förstå varandra, medan jag vill att den förståelsen redan ska finnas, att för mig är det en självklarhet i en bra relation för mig och jag vill inte kompromissa med det.
Han är fortfarande kvar i hoppet med 100 sätt hur han ska ändra sig, som om det ens var något jag önskade, vilket han verkar tro.
Jag vet inte hur jag ska ta mig ur detta på ett fint sätt som känns bra och tydligt för honom, jag har förstått att den här separationsångesten redan grundades i hans barndom och jag vill varken knäcka honom eller såra. Samtidigt som frustrationen över hur han vägrar ta in gör mig rätt arg och till slut otroligt otrevlig på ett sätt jag inte vill, men hur kan jag göra annorlunda?