• Anonym (Anonymtjej)

Behöver nya P-piller! Fullt på ungdomsmottagningen

Jag är en tjej på 15 år som börjat med p-piller i ungefär en månad snart.Barnmorskan jag bokade tid hos rekommenderade mig att boka en ny tid innan mina tre kartor tar slut och nu tänkte jag boka en tid om en månad ungefär men alla tider är upptagna fram till flera månader! Vad ska jag göra ifall alla tider är bokade? Har redan försökt förnya mitt recept genom mobilen vilket inte funkar med mitt BankID.Eftersom jag endast fick kartor för 3 månader då det är första gången behöver jag träffa samma barnmorska för att prata om hur det gått osv! Några tips på vad jag ska göra ifall jag inte lyckas få en tid?

Tack i förhand

• Svar på tråden Behöver nya P-piller! Fullt på ungdomsmottagningen
  • Anonym (Opnun)

Jag förnyar alltid mina minipiller hos mindoktor.se 
    Då får man även prata med en barnmorska. 

• Anonym (Anonymtjej)

Ja, det har jag redan testat men det går inte att logga in med min BankID vilket det står att man behöver:)

• Anonym (Drop in)

Brukar finnas drop-in tid för förnyelse av preventivmedel, kolla om din ungdomsmottagning har det.

• neverpreggo

Ring och be mottagningen skriva ut?

Eller har du besvär och behöver byta?

• Anonym (Anonymtjej)

Behöver endast förnya receptet, det är inte bråttom men hittade inga lediga tider på flera månader och mina tar slut i april. Kollar lite då och då för att se ifall någon avbokat annars ringer jag dit.Känner inte att jag behöver annan sorts p-piller ännu trivs med dem jag har nu.

Tack för alla förslag!

• Anonym (T)

Det brukar finnas drop in-tider där man inte behöver boka innan. Finns inga sådana tider där du bor?

• Corneliass
    Anonym (Anonymtjej) skrev 2019-02-09 20:02:04 följande:

Behöver endast förnya receptet, det är inte bråttom men hittade inga lediga tider på flera månader och mina tar slut i april. Kollar lite då och då för att se ifall någon avbokat annars ringer jag dit.Känner inte att jag behöver annan sorts p-piller ännu trivs med dem jag har nu.

Tack för alla förslag!

Har du testat KRY? :)
    Gravid med första barnet
  • neverpreggo

Då skulle jag ringa, mejla eller gå förbi för att ordna ett recept.

Om du vill träffa just samma BM så kan ni ta den tiden senare.

Svar på tråden Behöver nya P-piller! Fullt på ungdomsmottagningen