• Anonym (Förvirrad)

Google+mail versus vanliga gmail! Hur ser man skillnaden?

Har ett antal olika gmailkonton och har nu fått ett mail att Google+kontot ska försvinna i april och att jag måste förbereda för stängningen?
    Detta kontot har jag som återställningsmail, reggat mig på olika sidor och haft i flera år utan att förstå att det var ett Google+ konto. Hur ser man detta? Det ser ut som ett vanligt mail, men på youtube är det t ex detta jag ser ven om jag inta valt det???

Behöver hjälp att förstå detta. Vill ju inte att hela mitt konto ska försvinna liksom?

Tack på förhand! Har inte fått detta mail på mina andra konton konstigt nog?

• Svar på tråden Google+mail versus vanliga gmail! Hur ser man skillnaden?
  • Anonym (r)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-02-09 17:16:47 följande:

Det ser ut som ett vanligt mail, men på youtube är det t ex detta jag ser ven om jag inta valt det???

Va?

Loggar du in på andra sidor via en Google+-knapp? Har aldrig orkat sätta mig in i + eller haft intresse för det men som jag förstår det så är det mer en förlängning av ditt vanliga konto. Jag är rätt säker på att jag också fått mejl om detta men mitt konto är inte +

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (r) skrev 2019-02-09 18:34:36 följande:

Va?

Loggar du in på andra sidor via en Google+-knapp? Har aldrig orkat sätta mig in i + eller haft intresse för det men som jag förstår det så är det mer en förlängning av ditt vanliga konto. Jag är rätt säker på att jag också fått mejl om detta men mitt konto är inte +

Förstår ärligt talat ingenting. Plötsligt en dag var bara detta konto mitt Youtube konto som alltid kom upp om jag ville kommentera nåt eller mina spellistor. Men jag har aldrig valt detta och det är inte mitt huvud Gmailkonto. Otroligt förvirrande.

Jag loggar bara in som vanligt på Gmails hemsida och kommer in på mitt konto men i mailet står det så här: Fattar ingenting för visste inte att jag hade ett sånt?

Och vad är ett personligt konto?

Ditt personliga konto på Google+ upphör den 2 april 2019

Vi har skickat detta meddelande eftersom du har ett konsumentkonto (personligt konto) på Google+ eller hanterar en sida på Google+.

Den 2 april kommer ditt konto på Google+ och alla sidor på Google+ som du har skapat att upphöra och vi börjar radera innehåll från konsumentkonton på Google+. Foton och videor från Google+ i ditt albumarkiv och på dina sidor på Google+ kommer också att raderas. Du kan ladda ned och spara ditt innehåll, men måste göra detta före april. Observera att foton och videor som har säkerhetskopierats i Google Foto inte raderas.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-02-09 18:46:45 följande:
    Förstår ärligt talat ingenting. Plötsligt en dag var bara detta konto mitt Youtube konto som alltid kom upp om jag ville kommentera nåt eller mina spellistor. Men jag har aldrig valt detta och det är inte mitt huvud Gmailkonto. Otroligt förvirrande.

Jag loggar bara in som vanligt på Gmails hemsida och kommer in på mitt konto men i mailet står det så här: Fattar ingenting för visste inte att jag hade ett sånt?

Och vad är ett personligt konto?

Ditt personliga konto på Google+ upphör den 2 april 2019

Vi har skickat detta meddelande eftersom du har ett konsumentkonto (personligt konto) på Google+ eller hanterar en sida på Google+.

Den 2 april kommer ditt konto på Google+ och alla sidor på Google+ som du har skapat att upphöra och vi börjar radera innehåll från konsumentkonton på Google+. Foton och videor från Google+ i ditt albumarkiv och på dina sidor på Google+ kommer också att raderas. Du kan ladda ned och spara ditt innehåll, men måste göra detta före april. Observera att foton och videor som har säkerhetskopierats i Google Foto inte raderas.
    Alltså det enda jag har är alltså några spellistor på Youtube, kommentarer och att jag har använt Google Drive i mobilen till säkerhetskopior och foton mm.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (mmm) skrev 2019-02-09 18:52:04 följande:

vet inte om det är nån hjälp här på wikipedia?
    sv.wikipedia.org/wiki/Google_Plus

Tack för länken. Lite fick jag veta men inte hur man ser skillnad på ett vanligt gmailkonto och ett google+ konto. Det är ju samma inlogg och ser likadant ut när man är inne på sin sida. Kommer Youtub alias försvinna tex eller är det bara all kommentarer man gjort på Youtube? Det man laddat ner på Goggle Drive?

Läst brevet men fattar inget.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-02-09 20:54:31 följande:
    Tack för länken. Lite fick jag veta men inte hur man ser skillnad på ett vanligt gmailkonto och ett google+ konto. Det är ju samma inlogg och ser likadant ut när man är inne på sin sida. Kommer Youtub alias försvinna tex eller är det bara all kommentarer man gjort på Youtube? Det man laddat ner på Goggle Drive?

Läst brevet men fattar inget.
    Finns det nån annan här som fått ett sånt brev av Google på sin gmail? Hur tolkar ni detta i så fall?
  • sweetandsour

Google+ är en social sajt typ som Facebook men inte lika välanvänd. Den har en röd logga med ett plus på och det ser inte alls ut som Gmail när man är inloggad.

Om du är inloggad i Google och går till söksidan ser du överst till höger i webbläsaren en länk till Gmail, Images och sedan nio grå rutor. Klicka på dem så ser du ikoner för Googles olika applikationer och Google+ finns längst upp. Här finns också Google drive, kalender och en massa annat.

Om du inte har använt Google+ behöver du inte bry dig om mejlet. Du kommer att fortsätta logga in med ditt Googlekonto. Det är bara Google+ som kommer att försvinna.

• sweetandsour

Och inga youtubekommentarer eller det som finns på Google drive kommer att påverkas, det är bara Google+ som försvinner.

Svar på tråden Google+mail versus vanliga gmail! Hur ser man skillnaden?