• Sam Ståhl

Fler som tänder på träningskläder?

Hej alla!Glad

Jag har läst mycket här trevligt och intressant här på forumet men jag är lite förvånad över att det inte verkar vara några fler än jag som tänder på träningskläder. Eller så mörkas det bara.

Själv går jag mycket igång på till exempel snygga tight välsittande träningstights, gärna i läckra mönster och/ eller med sömmar och detaljer på rätta ställena. Material som spandex och elastan, gärna i glansigt utförande är bland det mest läckra som finns! Finns det inte fler som går igång på detta här?

Lyckligtvis är det ju rätt vanligt  i nästan alla träningssammanhang numer att det används träningstights och ingen är gladare än jag för det. 

Jag som är lite nörd på detta gillar också det mode som blev populärt i början av 90-talet i och med aerobic-vågen blommade ut fullt med body och tunna glansiga strumpbyxor i kombination med ribbstickade tjocka USA-sockor, så fantastiskt sexigt i mitt tycke. En period blev det ribbade unitards och bodys med ben som kompletterades med en liten string utanpå (!) bodyn, man höll ju på att svimma! Trodde inte det kunde bli bättre, men då dök stringbodyn upp...

Kan dela med mig av en hel del underbara upplevelser om detta om det finns fler med samma intresse?

// Sam

• Svar på tråden Fler som tänder på träningskläder?
  • Anonym (Rådel)

Dra på trissor det finns likasinnade?

Givetvis är det snyggt och exalterande, det tror jag även de kvinnliga individerna som bär dessa är väl medvetna om. Dessa byxor fyller givetvis en bra funktion gällande träning säkerligen.

När började dock detta mode och anses som vardagligt klädesplagg?

• Sam Ståhl

Hej.

Passar på att bidra med en liten berättelse som var mysig att uppleva.

Var blomvakt till svärfar och hans dåvarande sambo, som tränade aerobics. Det här skedde nån gång på 90-talet.
    När jag var i lägenheten ensam för att vattna passade jag såklart på att titta igenom hennes lådor med träningsoutfits. Bland fräcka sport-bh och tjocka USA-sockar fanns bland annat en klarblå glansig ribbad unitard, bland det hetaste i träningsoutfits som fanns då.Glad
    Förutom annat hittade jag också i lådorna vad jag misstänkt länge men fick nu bekräftat det, hon hade också en svart body med stringTungan ute. Den svarta stringbodyn använde hon också ofta som plagg under till festligare kläder, under tunn blus etc, samt även till mycket tighta jeans etc. Jag hade haft mina misstankar att det var just en body då den satt mycket tight över hennes kropp och ingen troskant syntes nånstans. Gissa om det var fräckt att veta när vi sågs vad det var hon bar!

Hittade en del annat i hennes lådor också men det får vi ta en annan gång. 

/ Sam

• Anonym (--)

Oj vilken gammal tråd.

Men också: Oj vad kul att det finns fler som.gillar samma sak som.jag!

Nån fler än.vi borde väl finnas där ute?

• Anonym (Gym)

Älskar att kolla på tjejer på gymmet. Särskilt när tjejerna böjer sig framåt. Då syns ibland trosorna genom deras trånga tights. Ibland ser man string eller spetstrosor. Tror inte tjejerna är medvetna om vad dom visar. Enormt upphetsande.  

• Anonym (Ace)

Det där beror ju helt och hållet på figuren hos den som bär plagget. Tights är, i mitt tycke, absolut inte snyggt på alla kvinnor.....

• Sam Ståhl

Jag är rätt så övertygad om att en väldigt stor övervägande majoritet av de tjejer som väljer kort linne till träningstights och en stringtrosa under är synnerligen medvetna om att det syns. Tack för att ni bjuder oss på det!!

Stringtrosor är väl till stor del använda just för att ge snyggare rumpa då tighten då kan smita åt mycket snyggare!

Det där som en del tjejer ibland säger, att stringtrosor är så praktiska att träna i då det inte skär in i rumpan är nog ett svepskäl. I så fall skulle väl tanttrosor som täcker hela rumpan vara bättre... men det används ju inte alls lika ofta, för då blir ju inte formen på rumpan lika tilltalande som med en stringtrosa under. Så åter igen tack för att ni bjuder oss på det!!

Jo visst, träningstights passar kanske inte på alla kvinnor kan man tycka. Men jag väljer att se det så här:

Alla som väljer ett par välsittande tights med antingen string eller bar rumpa under och väljer att visa upp sig ska dyrkas och uppskattas!! Ni gör vår tillvaro så mycket trevligare!!

Mera och tightare träningsoutfits på brudarna gör oss som tänder på det så mycket gladare (och kåta - mums!)

• Anonym (Verkar vara vanligt...)

Verkar vara en vanlig grej för snubbar. Får mer blickar träningsklädd än uppklädd tycker jag. Så jag undrar varför ens bry sig, jag gillar träningskläder själv och den extra ansträngningen att försöka klä sig snyggt för fest verkar helt bortkastad. jag funderar allvarligt på att enbart ha träningskläder...kanske något snyggt för begravningar. Men annars så.

• Sam Ståhl

Ingen skulle bli gladare än vi som går igång på brudar i snygga träningsoutfits om ni använde det mer!

Sen är det ju sjukt behagligt att ha på sig också, dessutom.

Fast egentligen är det ju inte så konstigt:

Skulle ni gå på krogen eller till vardags eller i andra sammanhang med nån vanlig outfit som satt så tight över tex rumpan med så tunnt material skulle det väcka uppmärksamhet. Du skulle ju inte ha ett par opaqe strumpbyxor eller leggings utan kjol/ tunika över. Men ett par tunna träningstights som sitter limmade på rumpan, det är okej. Tro sjutton att vi älskar att titta på er!!

• Anonym (--)

Sjukt många som njutar er brudar - snälla fortsätt som ni gör

• Sam Ståhl

Halloj!

Bjuder på ett litet super tips för alla som vill njuta av sexiga träningsoutfits från guld-dagarna

Skriv BIRO ICA AEROBICS på Youtube... he-he!

• Anonym (Häxan surtant)

Vem bryr sig vad du tycker är sexigt? Har någon frågat dig? Varför skulle vi här i allmänheten vilja bli informerade om vad du gillar i sexväg? Hur tänker du att du skriver så om vad du tycker är sexigt, varför tror du att någon på denna jord skulle vara intresserad av att upplysas om det?

Skrattretande.

• Sam Ståhl

Hej Häxan surtant.

Tack för att du tog dig tid för att ge uttryck för din åsikt. Naturligtvis kan man tycka olika om detta.

Faktum kvarstår dock att jag vet att det är väldigt många som tänder på samma saker som jag. Jag såg den här kanalen som en möjlighet att komma i kontakt med fler likasinnade som jag.

Så ni som känner för att det här ämnet får större uppmärksamhet - hör av er!

• Anonym (Gym)
    Sam Ståhl skrev 2020-04-30 23:18:17 följande:

Jag är rätt så övertygad om att en väldigt stor övervägande majoritet av de tjejer som väljer kort linne till träningstights och en stringtrosa under är synnerligen medvetna om att det syns. Tack för att ni bjuder oss på det!!

Stringtrosor är väl till stor del använda just för att ge snyggare rumpa då tighten då kan smita åt mycket snyggare!

Det där som en del tjejer ibland säger, att stringtrosor är så praktiska att träna i då det inte skär in i rumpan är nog ett svepskäl. I så fall skulle väl tanttrosor som täcker hela rumpan vara bättre... men det används ju inte alls lika ofta, för då blir ju inte formen på rumpan lika tilltalande som med en stringtrosa under. Så åter igen tack för att ni bjuder oss på det!!

Jo visst, träningstights passar kanske inte på alla kvinnor kan man tycka. Men jag väljer att se det så här:

Alla som väljer ett par välsittande tights med antingen string eller bar rumpa under och väljer att visa upp sig ska dyrkas och uppskattas!! Ni gör vår tillvaro så mycket trevligare!!

Mera och tightare träningsoutfits på brudarna gör oss som tänder på det så mycket gladare (och kåta - mums!)

Håller med dig till 100%. För nån vecka sen var jag på ett spinningpass. Satt bakom en tjej med mycket välformad bakdel. Hon hade figurnära tights och det gick att se stringtrosor under. Min blick satt fastnaglad vid denna underbara syn hela passet som tog slut alldeles för fort.   
  • Sam Ståhl

Låter som ett underbart spinningpass för dig!

Hoppas tjejen med tights och string också förstod hur underbart hon gjorde det för dig?

Annars är ju just spinning och cykling en aktivitet som görs bäst och bekvämast med cykelbyxor. Och som alla erfarna cyklister vet har man aldrig någonting alls under ett par cykelbyxor! Inte ens de mest läckraste stringtrosor hör hemma under cykelbyxor.

Cykelbyxor är också ett mycket härligt material att ha på sig.

Och en brud i cykelbyxor i sig är också en njutning att sitta bakom!

• Anonym (Häxan surtant)
    Sam Ståhl skrev 2020-05-01 07:21:52 följande:

Hej Häxan surtant.

Tack för att du tog dig tid för att ge uttryck för din åsikt. Naturligtvis kan man tycka olika om detta.

Faktum kvarstår dock att jag vet att det är väldigt många som tänder på samma saker som jag. Jag såg den här kanalen som en möjlighet att komma i kontakt med fler likasinnade som jag.

Så ni som känner för att det här ämnet får större uppmärksamhet - hör av er!

Vem bryr sig om vad ni tänder på? Det viktigaste är ju vad kvinnorna tänder på. Vad gör du själv för att bli mer sexig för kvinnorna, vad tar du på dog för att själv få någon att tända på dig? På vilket sätt anstränger du dig för att vara snygg för kvinnorna? Vad har du att erbjuda? Att kvinnor är sexiga vet alla, men vad har du själv att erbjuda dem?
  • Sam Ståhl

Hej Häxan surtant.

Jag håller självklart med dig om att det är ett ömsesidigt spel mellan de olika könen (och alla andra också som inte gillar den indelningen).

Jag är väl som många andra män väl medveten om att många kvinnor inte är lika visuella som killarna.

Jag försöker vara schysst, jämställd, generös med att bjuda på mig själv, ödmjuk, lyhörd, noggrann med hygien osv. Jag tror de egenskaperna gör mig mer attraktiv i kvinnors ögon snarare än att jag försöker ha en stilig klädsel även om det inte ska förringas.

Kvinnokroppen har mer former som är tacksammare att klä i åtsmitande träningskläder än manskroppen.

Själv använder jag en hel del träningskläder då jag motionerar rätt mycket. Och rätt ofta har jag också kläder typ tights, cykelbyxor och liknande, då jag håller på med såna sporter, löpning och cykling bland annat.

Jag trivs i den typen av kläder, njuter av känskan i materialen (spandex och elastan etc) mot kroppen.

Jag är rätt vältränad, bra kondis, men ingen muskelknutte och kommet aldrig bli det heller, har inte den kroppstypen, och jag tror inte många tänder på att se mig bära dessa träningskläder. Men skulle någon mot förmodan tycka jag är sexig och vilja objektifiera mig får de görna göra det.

Mvh Sam

• Anonym (P)

Det är så hett att se träningskläder, för då tänker man direkt att det är en person som tränar mycket och är mån om sitt välmående och utseende.

Tycker det är riktigt hett. Slimmade och glansiga kläder ftw.

• Sam Ståhl
    Anonym (Verkar vara vanligt...) skrev 2020-04-30 23:37:50 följande:

Verkar vara en vanlig grej för snubbar. Får mer blickar träningsklädd än uppklädd tycker jag. Så jag undrar varför ens bry sig, jag gillar träningskläder själv och den extra ansträngningen att försöka klä sig snyggt för fest verkar helt bortkastad. jag funderar allvarligt på att enbart ha träningskläder...kanske något snyggt för begravningar. Men annars så.

Det skulle vara fantastiskt om det användes än mer träningsoutfits även i vardagen. Plaggen är ju både väldigt smidiga och behagliga att bära, samt ger en väldigt vacker siluett på en vältränad kropp. 

Väldigt få går i tight sittande opaque strumpbyxor utan kjol eller klänning.
    Men åtsittande träningstights i kombination med kort top och midjekort tunn jacka använder många till och från träningen på gymmet. Eller under träningen ute.
    Klart vi tittar då, vi som njuter av er i figurnära träningsoutfits!! Kan inte bli bättre.
  • Anonym (....)

Gammal tråd men ts är fortfarande aktiv och träningskläder än mer aktuellt!

Jag är tjej och älskar träningskläder, skulle kunna gå i det jämt! Tighta träningsbyxor med en tröja till är det bästa som finns! Men, träningskläder har man när man tränar och, om man vill, som myskläder hemma. Ser bara konstigt ut med folk som har det på jobbet, när de hämtar barn på förskolan, i mataffären etc... Jag fuskar ibland och har det istället för leggings till klänning dock. 
    Jag har alltid string under, av den enkla anledningen att det är den enda trosmodellen jag äger. Och kanske det viktigaste av allt, jag har träningskläder (med string under) för att det är vad JAG trivs bäst i, INTE för att det på något sätt ska behaga någon annan!

• Anonym (!)

Träningskläder är absolut bekvämt men skulle aldrig i livet ha string då det är ett tortyrplagg. 

Gymtjej under 30. 

Svar på tråden Fler som tänder på träningskläder?