• Pipo86

    Myom och en äggledare

    Som rubriken lyder, en äggledare efter ett utomkvedshavandeskap och i samband med operationen av det hittade man myom.

    Har lusläst journaler och hittar inget som tyder på att den äggledare som togs bort var skadad av ex ärrbildning eller annat. Det stod även att den som finns kvar var UA (utan anmärkning).

    Vid utskrivningssamtalet säger läkaren att vi har "goda chanser att bli gravida på egen hand.." Men nu ett och halvt år efter det så har inget hänt. 

    Under undersökningar i samband med operationen och efter vid uppföljande undersökning av myom så har jag fått frågan om cellprover "Var det längesedan du blev kallad" och "vet du när du senast blev undersökt för cellförändringar?"... 

    Är så less på alla luskande frågor och på dumma kommentarer om graviditet. Nej min mage är full med PMS-gaser det är inte ett barn, eller nej jag blir inte gravid för att jag reser till värmen i en vecka.. vill man skrika men istället håller man det för sig själv och ler och säger att ja det får vi väl se. 

    Skriver nog mest här för att jag vill hitta någon som är i samma situation och förstår på riktigt.. Inte någon som har barn och skiftar över samtalet till att klaga på vab.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-24 09:53
    ingen med liknande erfarenheter?

Svar på tråden Myom och en äggledare