• Anonym (Vad göra?)

Hjälp, toaborsten gick i sönder och den mjuka delen blev nerspolad :S

Hjälp,

Är på jobbet som personlig assistent och medan jag spolade med toan så borstade jag med toaborsten....Från ingenstans så trillade den mjuka delen av och blev nerspolad!!!!!

Försökte med pinnen som kvarstod av toaborsten känna efter om jag kunde hitta den mjuka delen..Men icke...Vad göra?!

I med jag har autism och svar ångest så vill jag slippa att erkänna vad som har hänt....Så vad tror ni? Kommer den mjuka delen flyta upp igen om nån timma?! Eller är det kört och jag måste berätta vad som har hänt? -_-

• Svar på tråden Hjälp, toaborsten gick i sönder och den mjuka delen blev nerspolad :S
  • Anonym (?)

Jobba som PA med autism? Hur går det? I mina ögon går det inte alls. Så om jag borde säga de jag bytt jobb. Speciellt om man inte klarar att erkänna sin misstag. Ting sker och det är ingen katastrof med en trasig toaborse. Mycket värre om man gör misstag som får konsekvenser för sin brukare!

• Noralinnea

Ojdå! Detta kan hända PRECIS vem som helst! Kanske ska ni till nån livsmedelsaffär och handla idag så kan du köpa en ny. Eller så får nästa göra det.

Även om det känns så så är det ingen stor grej!

Heja dig!

• Noralinnea
    Anonym (?) skrev 2019-02-12 09:06:35 följande:

Jobba som PA med autism? Hur går det? I mina ögon går det inte alls. Så om jag borde säga de jag bytt jobb. Speciellt om man inte klarar att erkänna sin misstag. Ting sker och det är ingen katastrof med en trasig toaborse. Mycket värre om man gör misstag som får konsekvenser för sin brukare!

Men hallå där! Även om man har en diagnos inom autismspektrat kan man göra ett utomordentligt bra jobb som personlig assistent! Tror du har en snäv bild av hur en person med autism beter sig. Punktlighet, noggrannhet är vanligt. Precis som vem som helst kan man hitta verktyg för att överkomma hinder som diagnosen kan innebära.
  • Pierott
    Noralinnea skrev 2019-02-12 09:07:31 följande:

Ojdå! Detta kan hända PRECIS vem som helst! Kanske ska ni till nån livsmedelsaffär och handla idag så kan du köpa en ny. Eller så får nästa göra det.

Heja dig!

Fast köpa en ny hjälper knappast när hälften av den gamla sitter uppe i kröken? Läsa ordentligt innan man kommenterar kanske?

Ts. Ta på dig handskar o prova känn efter ner i toan om du kan hitta den. Annars får ni ringa rörmokaren, för du kan inte lämna den där. Det kommer byggas på Efter varje toabesök o till slut är det ordentligt stopp.
  • Anonym (..)

varför går inte det? ts kan ju ha en lindrig variant av autism (asperger) då funkar det utmärkt att jobba som personlig assistent.
  • Anonym (Lugn)

Lugn och fin. Har du nr till hyresvärd? Ring dem o hör efter. Annars rörmokare.

Säg som det är bara. Försök fiska upp den med handskar om det går. Jag har en gång haft stopp i toan och då sade hyresvärden att jag kunde ta duschmunstycket ner i toan och spola.

Sånt här händer. Så var lugn, det var av misstag.

• Anonym (Vad göra?)

Jobbet funkar bra för att jag har rätt brukare, dvs hans energi stör mig inte.

Ja, jag har svårt med människor som inte är nära vänner eller nära släkt...Men i med jag klickar så bra med brukaren så funkar detta jobbet bra.

Min brukare tycker om att sitta en del för sig själv, dvs jag behöver inte vara så mycket social..Så df funkar detta jobbet super bra trots min autism
  • Anonym (Vad göra?)
    Noralinnea skrev 2019-02-12 09:07:31 följande:

Heja dig!

Tack, inga problem att jag köper en ny och ber om ursäkt....Är just den biten att ena halvan av toaborsten som är nerspolad, som är jobbig...Den måste ju väck på något sätt
  • Anonym (Vad göra?)
    Pierott skrev 2019-02-12 09:13:43 följande:

Fast köpa en ny hjälper knappast när hälften av den gamla sitter uppe i kröken? Läsa ordentligt innan man kommenterar kanske?

Ts. Ta på dig handskar o prova känn efter ner i toan om du kan hitta den. Annars får ni ringa rörmokaren, för du kan inte lämna den där. Det kommer byggas på Efter varje toabesök o till slut är det ordentligt stopp.

Ah! Ja ..Det kan jag ju testa ..Hellre utstå att rota runt i toan med händerna än att behöva utstå denna ångest för att erkänna vad som har hänt. Tack för tipset:)
  • Haskel
    Anonym (Lugn) skrev 2019-02-12 09:21:08 följande:

Lugn och fin. Har du nr till hyresvärd? Ring dem o hör efter. Annars rörmokare.

Säg som det är bara. Försök fiska upp den med handskar om det går. Jag har en gång haft stopp i toan och då sade hyresvärden att jag kunde ta duschmunstycket ner i toan och spola.

Sånt här händer. Så var lugn, det var av misstag.

Tyvärr så löses ju inte en toaborste upp, om man spolar vatten på den. Möjligtvis kan man lyckas spola den längre ner i avloppet, då problemet bara blir värre.

Sannolikt har inte borsten spolats ner i avloppsrören ännu, utan sitter bara fast i kröken. Kan sannolikt tas bort med handen. Går inte det måste hyresvärd/rörmokare tillkallas. Att en toaborste gått sönder och fastnat är inget man behöver vara rädd för att tala om.
Svar på tråden Hjälp, toaborsten gick i sönder och den mjuka delen blev nerspolad :S