• Anonym (Valentine)

Alla hjärtans dag

Skulle ni män/kvinnor därute bli svartsjuka eller oroliga om er partner fick en alla hjärtans dag hälsning/hjärta från en arbetskompis?

• Svar på tråden Alla hjärtans dag
  • Anonym (K30)

Beror lite på... men generellt ja.

Om min partner fick ett kort eller liknande av en manlig kollega så är det ju självklart inte något som min partner styr över.

Sedan handlar det ju om vad som händer sedan. Ger hon ett kort tillbaka skulle jag bli svartsjuk eftersom det skickar signaler om att det okej att flörta lite med henne (enligt mig)

----------

Det andra scenariot är ifall min partner är den som först ger ett kort eller liknande till någon. Det hade jag inte alls gillat och undrat varför hon känner att hon vill göra det.

Men ja... jag vet vad många kommer säga, det beror ju på vad det står osv osv, är det en vänskaplig hälsning eller liknande... man kan ju bara vara en bra kompis osv. Men nej tyvärr jag håller inte med.

Alla hjärtans dag är en dag för att fira kärlek, inte vänskap (i mina ögon) så uppvakta kompisar på någon annan dag isf, men alla hjärtans dag tycker jag ska vara mellan en själv och ens partner.

Men alla förhållanden är olika, det gäller att kanske prata lite allmänt om vad alla hjärtans dag betyder för ens partner för att se ifall man ser på det likadant.

• Milyana

Det beror väl på. Fick fler på jobbet också eller bara min partner, kan det finnas något intresse för mon partner från denna kollega eller är det osannolikt, vad var det för något han fick osv

• Anonym (sådär)

Ja framför allt om kortet består av en bild på kollegans kuk. 

• Anonym (Skumt)

Jag hade kunnat göra det i kombination med choklad och skriva typ ?glad alla hjärtans dag?. En sådan hälsning hade jag också accepterat om min kille fick av en kvinnlig kollega.

• Anonym (?)

Finns det alltså - påstått vuxna - som verkligen bryr sig om
    Alla hjärtans dag??
    Är ju en högstadiegrej ju!!

Svar på tråden Alla hjärtans dag