• Anonym (Oroad.)

Klitorisorgasm och känsel.

Jag har aldrig kunnat få en orgasm från g-punken men haft en otrolig tur som lätt fått orgasm via klitoris med hjälp av vibrator (Wevibe Tango).

Jag har tre barn och yngsta är 8 månader.

De senaste månaderna har känseln i klitorisen minskat avsevärt. Det tar mycket längre tid för mig att komma och när jag väl fått orgasm så känns den knappt.

Jag kniper varje dag och testat flera krämer som ska göra klitoris känsligare men de fungerar inte alls.

Det här var kål på mig och min sambos och mitt sexliv påverkas såklart.

Vad fan kan man mer göra? Vill så gärna får tillbaka känseln.

Jävligt tacksam för svar.

• Svar på tråden Klitorisorgasm och känsel.
  • Anonym (Oroad.)

Satte in en hormonspiral för 6 månader sedan. Kan den vara boven i dramat?

• Anonym (Samma)

Har också haft lätt att komma men har svårare efter att jag började med p-piller.

Tar nästan en timme att fixa det själv mot innan Max 5 min.

Min partner kan inte få mig att komma , då får han slicka i timmar mot innan Max 15 minuter.

• Anonym (Oroad.)
    Anonym (Samma) skrev 2019-02-14 11:28:06 följande:

Har också haft lätt att komma men har svårare efter att jag började med p-piller.

Tar nästan en timme att fixa det själv mot innan Max 5 min.

Min partner kan inte få mig att komma , då får han slicka i timmar mot innan Max 15 minuter.

Då kanske det är skydden som är boven. Men vad fan ska man göra?!
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Oroad.) skrev 2019-02-14 11:39:05 följande:

Då kanske det är skydden som är boven. Men vad fan ska man göra?!

Funderar på att knippsa äggledarna
  • Anonym (Oroad.)
    Anonym (Samma) skrev 2019-02-14 11:44:18 följande:

Skulle det ha effekt?
  • Anonym (Han då?)
    Anonym (Samma) skrev 2019-02-14 11:44:18 följande:

Är det inte bättre att mannen steriliserar sig? En sk vasektomi är ett avsevärt lindrigare ingrepp jämfört med kvinnlig sterilisering.
  • Anonym (Hm)

Du har inte satt in spiral eller graviditeten? När jag satte in spiral så hände det där med mig.. Sen tog jag ut den och allt var normalt igen.

• Anonym (Oroad.)
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-14 12:26:34 följande:

Du har inte satt in spiral eller graviditeten? När jag satte in spiral så hände det där med mig.. Sen tog jag ut den och allt var normalt igen.

Jag satte in en spiral 2 månader efter förlossningen. Fick du också nedsatt känsel?

Vad använder du nu istället för spiral? Hur lång tid efter uttag var allt normalt?
  • Anonym (Hm)

Jag kunde inte komma alls när jag hade spiralen. Känseln blev nedsatt och det kändes som att ?ja nu kommer ja bara lite till..? men jag kunde inte komma!!!

Direkt efter jag tog ut den var det normalt igen alltså samma kväll.

Jag har inte testat något nytt prev medel. Inte hittat något jag gillar

• Anonym (Oroad.)
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-14 12:50:07 följande:

Jag kunde inte komma alls när jag hade spiralen. Känseln blev nedsatt och det kändes som att ?ja nu kommer ja bara lite till..? men jag kunde inte komma!!!

Direkt efter jag tog ut den var det normalt igen alltså samma kväll.

Jag har inte testat något nytt prev medel. Inte hittat något jag gillar

Ååh. Då kanske det är det jag bör göra.

Jag har inga preventivmedel jag gillar.

Kan inte äta något typ av p-piller då jag inte tål för mycket hormoner. Blir deprimerad etc.

Hade kopparspiral mellan de första barnen men då blödde jag som en gris och hade fruktansvärt ont.

Kondom gillar vi inte...

Allt annat som vi inte testat är inte till för dom som inte klarar av för mycket hormoner.

Jag blir galen.

Körde "Finska rycket" mellan barn 2 och 3, men det är inte kul i längden.

Jag vet alltså inte vad jag ska göra.

Vill inte sterilisera mig och det vill inte mannen heller.

Alltså det är väl bara att välja då.

Inget blod men heller inget bra sex eller mycket blod men bra sex.

Suck.
  • Anonym (Hm)

Ja det är hemskt hur man än väljer. Jag funderar på någon tempmetod. Då slipper vi hormoner av alla dess slag för de funkar inte för mig..

Lycka till med ditt/ert val !!

• Kråkungen

Ja jäkla preventivmedelsproblem... Kan ni inte alternera mellan kondom och utan? Alltså, kondom till och med ett par dygn efter ÄL, och sen utan skydd efter det? Även om ni inte gillar kondom (finns det nån som gör det?) så är det ju bättre än en oönskad graviditet tänker jag... Och (enligt mig) bättre än några andra preventivmedelsalternativ.

• Anonym (Pessar)

Ett tips som jag kör med pga att jag inte orkar med alla jä*la biverkningar av p-medel är pessar (femcap). Det låter krångligt men bara att sätta in den och ha den inne i 2 dygn, sen ta ut och stoppa in igen. Så är man jämt skyddad. Än så länge är jag nöjd! Vid noggrann användning så är den mycket säker. Man kan ju kombinera med kondom vid ägglossningen.

Svar på tråden Klitorisorgasm och känsel.