• Anonym (Man)

Tinder - Matchande kvinnorna försvinner efter det första skriftet

Hej!

Ibland har jag fått matchningar och då har chattade varit trevliga. Men de flesta fall har jag fått matchningar och efter att man har skrivit det första texten så försvinner matchningarna.

Det känns nästan som om att de klickar i min profil och sedan tar bort mig. Jag förstår ingenting. Varför blir det då matchningar. Kollar man inte noggrant om personen innan man bestämmer sig för att svepa?

Hur gör ni kvinnor?

Känner ni igen er kvinnor. Finns det någonting som ni kände i början att mannen kändes intressant. Men efter att han bara skrivit en hälsning eller någonting, frågat någonting eller vad som, så får det er att tappa intressent så snabbt?

Eller hur är det?

• Svar på tråden Tinder - Matchande kvinnorna försvinner efter det första skriftet
  • Anonym (Johanna)

Oftast beror det på att man måste matcha för att kunna se vem personen är och när det visade sig att det inte finns något jag söker så tar jag bort matchningen. Enbart utseende räcker inte.

• Anonym (...)

Jag för min del kan klicka yes, men får jag ett "Hej, läget?" som första mess så tar jag bort matchningen.

Vet att såna konversationer aldrig leder längre (har testat många ggr).

Kan det vara så att du skriver för tråkiga första-mess? Man måste sticka ut.

• Anonym (Man)
    Anonym (Johanna) skrev 2019-02-15 17:13:19 följande:

Oftast beror det på att man måste matcha för att kunna se vem personen är och när det visade sig att det inte finns något jag söker så tar jag bort matchningen. Enbart utseende räcker inte.

Men de verkar ju ta bort en efter att ha skrivit det första texten, angående om en fråga om hobby eller vanligt ''Hej''. Hur mycket får man ut av en sådan person?

Det har inte blivit några konversationer alls, utifrån de som har tagit bort en väldigt hastigt, efter det första hälsningen.
  • Anonym (...)

Sen finns det även de som klickar yes bara utifrån bilderna, SEN när det blivit en match läser de presentationen o inser att de inte passar in i mallen. Så finns nog många olika anledningar.

• Anonym (Man)
    Anonym (...) skrev 2019-02-15 17:30:28 följande:

Jag för min del kan klicka yes, men får jag ett "Hej, läget?" som första mess så tar jag bort matchningen.

Jo, jag har förstått att många skriver ett vanligt ''Hej''. Därför har jag ställt kanske någon fråga ur deras profiltext, som jag kanske undrar över. Eller kanske frågar om någon specifik sak eller vad som.

Så det är egentligen sällan som jag skriver bara ett ''Hej''.
  • Ms H
    Anonym (...) skrev 2019-02-15 17:30:28 följande:

Ja fy bubblan för alla dessa läget-meddelanden. Har också försökt mängder med gånger, det kommer nästan aldrig nått vettigt efter en sån start.
  • Ms H
    Anonym (Man) skrev 2019-02-15 17:33:43 följande:

Jo, jag har förstått att många skriver ett vanligt ''Hej''. Därför har jag ställt kanske någon fråga ur deras profiltext, som jag kanske undrar över. Eller kanske frågar om någon specifik sak eller vad som.

Så det är egentligen sällan som jag skriver bara ett ''Hej''.

Enbart fråga, du berättar inget själv?
  • Anonym (Man)
    Ms H skrev 2019-02-15 17:35:17 följande:
    Enbart fråga, du berättar inget själv?
    Jag hinner ju inte berätta någonting. Man kan ju inte skriva en hel rader om sig själv efter att man har tagit initiativ till att fråga först. Man frågar först, sedan kan man väl berätta någonting om sig själv, så tänker jag.
  • Ms H
    Anonym (Man) skrev 2019-02-15 17:38:34 följande:

Jag hinner ju inte berätta någonting. Man kan ju inte skriva en hel rader om sig själv efter att man har tagit initiativ till att fråga först. Man frågar först, sedan kan man väl berätta någonting om sig själv, så tänker jag.

Varför kan man inte det?
  • Anonym (mk)

Många tjejer är lata när de svepar. Troligtvis har du en snygg första bild, när ni matchar och du skriver kollar hon resterande bilder och läser profiltexten, då tänker hon att du inte är något för henne och tar bort dig..
    Eller så skriver du tråkigt, dessa "Hej, läget?" eller meddelanden som man märker är prefabricerade och skickade till alla tjejer han matchar med, de tas bort direkt, det dör ut efter fem meddelanden ändå.

Svar på tråden Tinder - Matchande kvinnorna försvinner efter det första skriftet