• Mom2be262

    Rösa - hur vill du läsa inlägg på instagram?

    Ska starta en sida på instagram men undrar - hur föredrag ni att läsa inlägg där? Som vanlig text under en bild som kortfattat beskriver vad det handlar om, eller vill ni ha En bild med text där man swipear och läser texten från bilden istället. Det ska handla om köpberoende och spartips

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rösa - hur vill du läsa inlägg på instagram?
  • Anonym (qwerty)

    Först och främst, som Den språkpolis jag är, så föredragar jag att läsa Inlägg som är rättstavade och Använder punkter.
    Annars så använder jag inte instagram på det sättet. Jag tittar nästan uteslutande på bilder på söta djur och använder appen på ungefär samma sätt som jag använder pinterest.

  • Mom2be262
    Anonym (qwerty) skrev 2019-02-16 17:56:13 följande:

    Först och främst, som Den språkpolis jag är, så föredragar jag att läsa Inlägg som är rättstavade och Använder punkter.

    Annars så använder jag inte instagram på det sättet. Jag tittar nästan uteslutande på bilder på söta djur och använder appen på ungefär samma sätt som jag använder pinterest.


    Stava kan jag! Stavningen och grammatik var dock inte prioriteringen i frågan just när jag skrev!
  • Anonym (qwerty)
    Mom2be262 skrev 2019-02-16 20:16:59 följande:
    Stava kan jag! Stavningen och grammatik var dock inte prioriteringen i frågan just när jag skrev!
    I beg to differ

    Okej, "korrläst" är kanske definitionen som du föredrar?
    Alltså det ser bara för täskigt ut när man inte kollar av att autocorrect har gjort något galet.
    Eftersom jag bara är ute efter bilder så är beskrivande text under bilden att föredra alla gånger i veckan.
  • Physalis

    För mig beror det nog på om det är bilden eller texten är det som "talar mest". Men text i en bild är alltid mer in your face.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Rösa - hur vill du läsa inlägg på instagram?