• Nicki8444

    Stockholmare, var ligger sophiahemmet?

    Hej på er.

    Ska till sophiahemmet (valhallavägen 91) nästa vecka men har aldrig varit där. Har förstått att man ska ta sig till tekniska högskolan (tunnelbanestation) och sen gå en bit men åt vilket håll ska jag börja promenera när jag går av tunnelbanan? Är det svårt att hitta? Är ganska usel på att hitta nya ställen.

  • Svar på tråden Stockholmare, var ligger sophiahemmet?
  • Ninjara

    Kth (tekniska högskolan) Sofia hemmet och sen Stadion. Vilken du än väljer så ligger dom väldigt nära. Om du går från tekniska gå upp för backen och lite till höger och innan du kommer till skolan så kan du se att ca 10-20m in på den vägen så finns det höga svarta staket det är Sophiahemmet.

  • Mrs Green

    Nu kanske jag förvirrar mer efter vi säger olika :) men eftersom det finns många uppgångar både från Tekniska högskolan och Stadion (och jag inte vet vad alla uppgångarna heter) så är det svårt att säga om du ska gå åt vänster eller höger... 

    Men om du åker till Tekniska högskolan och kommer upp på Valhallavägen (den är stor, så den går inte att missa), och står med ryggen mot Tekniska högskolan (alltså själva skolan) och Östra station, så ska du gå åt vänster. Sen följer du bara den vägen typ 200 meter så ser du Sophiahemmet på vänster sida. 

  • Monchichier

    Gå in på SL.se skriv in adressen du ska åka från och skriv in vallhallavägen 91 som adress du ska åka till.
    Då får du upp en karta och ser precis exakt hur du ska gå och vilken uppgång du ska ta.

  • Minimalen

    Åk till Tekniska högskolan uppgång mot Östra station / Tekniska högskolan. Ligger bredvid Tekniska. Sen beror det ju på vilket hus du ska till.

  • PH76

    Med risk för att låte dryg.

    Slå in adressen i din smartphone, följ det blå strecket på skärmen tills du når din destination.

  • Monchichier
    Nicki8444 skrev 2019-02-17 19:09:26 följande:

    Tack alla. Jätte snällt av er.


    Det är inte helt självklart att tunnelbanan är den snabbaste och smidigaste vägen för dig. 4:ans buss går ju också där bland annat.
    Så kolla på SL's reseplanerare hur just du ska åka
Svar på tråden Stockholmare, var ligger sophiahemmet?