• Anonym (Beslu­tsånge­st)
    Äldre 18 Feb 09:55
    710 visningar
    10 svar
    10
    710

    Vw Caravelle eller XC90???

    Vi behöver byta bil. Har tidigare haft xc90 sålde den för den var för dyr då och trång tyckte vi.

    Har en S-max idag som vi är nöjda med men den är i minsta laget då hela familjen är med 4 barn, 2 vuxna. En bilkudde, två bakåtvända bilstolar. Hoppas också utöka familjen med en medlem till innan vi är kompletta.

    Hade tänkt köpa en caravelle lång modell diesel men det finns inte så många som är av intresse nu.

    Xc90 diesel däremot finns det flera men med dubbelvagnen i bilen är det mer än fullt. Dock är xc90 Mycket snyggare .

    Ungefär lika i skatt på xc90 och caravelle.

    Någon med en caravelle som pendlar till jobbet?

    Hur långt pendlar ni?

    Är den ok att pendla i?

    Automat eller manuell?

    Hur ska vi tänka, vad hade du valt?

  • Svar på tråden Vw Caravelle eller XC90???
  • Anonym (Beslu­tsånge­st) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 10:41
    #1

    Någon?

  • Äldre 18 Feb 10:54
    #2

    Har varken eller av bilarna men skulle jag välja med stor familj så skulle jag personligen ta caravelle (minibussen). Mycket enklare om man behöver hjälpa barnen in och ut bilstolar. Samt ser ut som om man har lite mer pack utrymme i den än xc90. Men som sagt ärbara min personliga åsikt. Dom stor familjer jag har träffat på har nästan alla uteslutande någon mini buss variant.

  • Anonym (Beslu­tsånge­st) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 11:09
    #3
    Ninjara skrev 2019-02-18 10:54:36 följande:

    Har varken eller av bilarna men skulle jag välja med stor familj så skulle jag personligen ta caravelle (minibussen). Mycket enklare om man behöver hjälpa barnen in och ut bilstolar. Samt ser ut som om man har lite mer pack utrymme i den än xc90. Men som sagt ärbara min personliga åsikt. Dom stor familjer jag har träffat på har nästan alla uteslutande någon mini buss variant.


    Ja det är som natt och dag i utrymmet på de bilarna. Frågan är om det är värt att pendla i till jobbet ????

    Xc90 vet vi ju har superbra komfort och det går toppen att pendla i.
  • Äldre 18 Feb 11:21
    #4

    Frågan är också vilket man värdesätter mer gott om plats när man ska i väg med familjen eller lite bekvämlighet. Sen vet jag ju inte hur mycket du får köra för att ta dig till och från jobb.

  • Anonym (Beslu­tsånge­st) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 11:31
    #5
    Ninjara skrev 2019-02-18 11:21:08 följande:

    Frågan är också vilket man värdesätter mer gott om plats när man ska i väg med familjen eller lite bekvämlighet. Sen vet jag ju inte hur mycket du får köra för att ta dig till och från jobb.


    10 mil per dag t/r finns ju de som pendlar betydligt mer förvisso.
  • Äldre 18 Feb 11:45
    #6

    Hihi. Mjo. Är yrkes chaufför... Kört en del b körkorts lastbilar (utan lift och med) vet inte hur mycket dom bilarna skiljer sig men tycker själv att dom är ok att köra runt i. Dock är ju riktiga lastbilars säten det optimala. Önskar man kunde få in sån i min lilla Audi... Skrattande

  • Anonym (Beslu­tsånge­st) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 12:21
    #7
    Ninjara skrev 2019-02-18 11:45:41 följande:

    Hihi. Mjo. Är yrkes chaufför... Kört en del b körkorts lastbilar (utan lift och med) vet inte hur mycket dom bilarna skiljer sig men tycker själv att dom är ok att köra runt i. Dock är ju riktiga lastbilars säten det optimala. Önskar man kunde få in sån i min lilla Audi...


    ????
  • Anonym (Beslu­tsånge­st) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 12:22
    #8

    Äsh gjorde en emoji

  • Anonym (ds)
    Äldre 18 Feb 12:54
    #9

    Kör skåpbilar både i jobbet och privat, tycker dom funkar rätt bra o pendla med. Fast att jämföra med en xc90 går inte, det blir en prioriteringfråga om utrymmet.

    Varför just caravelle? Vito'n är den bekvämaste skåpbilstypen enligt mej.

    Tänk även på att den långa modellen inte får plats på många parkeringsplatser utan sticker ut en bit.

  • Anonym (Beslu­tsånge­st) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 13:51
    #10
    Anonym (ds) skrev 2019-02-18 12:54:34 följande:

    Kör skåpbilar både i jobbet och privat, tycker dom funkar rätt bra o pendla med. Fast att jämföra med en xc90 går inte, det blir en prioriteringfråga om utrymmet.

    Varför just caravelle? Vito'n är den bekvämaste skåpbilstypen enligt mej.

    Tänk även på att den långa modellen inte får plats på många parkeringsplatser utan sticker ut en bit.


    Nej det är sant, Xc90 och Caravelle är helt skilda bilar

    Villhöver det stora utrymmet i caravelle då syskonvagnen tar plats, matkassar osv. Idag får vi åka utan vagnen om vi ska handla annars får inte maten plats.

    Har inte hittat någon vito till bra pris, kör ej heller testat dem. Men de är fina!

    Ang parkering får man "bara" planera var man ska och parkera därefter.
Svar på tråden Vw Caravelle eller XC90???