• Anonym (Greta)

Ändrad kost, dålig hy!

Hej!

För någon vecka sedan lade jag om min kost, från att ha ätit extremt onyttigt till att gå på kostschema.

Nu har min hy gått helt bananas!! Får stora bölder till finnar, som små sår och plitor både i ansikte, hals, bröstkorg och rygg. Vill inte ens gå ut för jag ser förjäklig ut!! HJÄLP! Vad kan de bero på?!

• Svar på tråden Ändrad kost, dålig hy!
  • Anonym (-)

Hej! Det du beskriver låter som utrensningssymptom. Kroppen renas och ut kommer en massa slagg, gifter etc. Har också upplevt det du beskriver - håll ut! Det är mitt råd :)

• Anonym (Greta)

Hoppas det går över!! Mår jättedåligt över hur jag ser ut nu... :(

• Tiina87
    Ninjara skrev 2019-02-18 20:49:30 följande:

Gå till vårdcentral. Kanske får medicin som hjälper.

Medicin mot vad? Ts kropp rensar ut gifter som har kommit av att h*n tidigare ätit onyttigt. Finns inga mediciner mot det.
  • Anonym (Greta)

Har ätit tetralycal (stavning?) för min perioral dermatit men gör gärna inte de igen då magen bröt ihop och det funkar inte att springa och måsta skita var tionde minut på mitt jobb :/

• Ninjara

Vist men är finnarna för djävulska kan man få akne medicin eller liknande för att få hjälp med dom.

• Tiina87
    Ninjara skrev 2019-02-18 21:43:24 följande:

Vist men är finnarna för djävulska kan man få akne medicin eller liknande för att få hjälp med dom.

De försvinner när alla gifter är ut ur kroppen. Det är en vanlig reaktion när man äbdrar sitt kosthåll.
Svar på tråden Ändrad kost, dålig hy!