• Fröken W

Hjälp att beräkna bf

Hej! Jag skulle behöva er hjälp att räkna ut bf. Jag har en oregelbunden och lång menscykel, vissa månader kommer mensen på dag 33-37 andra månader kommer den inte alls. Enligt appen jag har så är min genomsnittliga cykel på 45 dagar.

Senaste mensens första dag var 4 januari, jag fick positivt ägglossningstest 29 januari och plussade igår, 17 februari, på äl+19.

Så ni som är bra på det här...vilket bf datum skulle ni ge mig?

• Svar på tråden Hjälp att beräkna bf
  • joannaq

Om man räknar på 45 dagar blev du gravid 4/2 och bf blir 28/10. Eftersom du har så oregelbunden mens är ju detta en gissning i princip, helt säkert blir det vid ul.

Grattis till graviditeten!

• Fröken W
    joannaq skrev 2019-02-18 19:44:18 följande:

Om man räknar på 45 dagar blev du gravid 4/2 och bf blir 28/10. Eftersom du har så oregelbunden mens är ju detta en gissning i princip, helt säkert blir det vid ul.

Grattis till graviditeten!

Tack för hjälpen. Ja, jo kommer nog att göra kub denna gång, om det går vägen, mest för att få ett säkrare datum. Vid graviditeten med min dotter fick jag bf 6/9 vid inskrivningen och sedan vid rul flyttades det till 19/9. Även om jag kände det på mig så utgick ju barnmorskan bara utifrån uträkningen på sin snurra och senaste mensen så det var ju lite trögt att bli tillbaka flyttad 2 veckor i graviditeten.

Man kan inte räkna utifrån ägglossning?
  • Pimpinellan
    Fröken W skrev 2019-02-18 20:23:00 följande:
    Tack för hjälpen. Ja, jo kommer nog att göra kub denna gång, om det går vägen, mest för att få ett säkrare datum. Vid graviditeten med min dotter fick jag bf 6/9 vid inskrivningen och sedan vid rul flyttades det till 19/9. Även om jag kände det på mig så utgick ju barnmorskan bara utifrån uträkningen på sin snurra och senaste mensen så det var ju lite trögt att bli tillbaka flyttad 2 veckor i graviditeten.

Man kan inte räkna utifrån ägglossning?
    Självklart kan och egentligen ska du räkna från äl. Oavsett när man hade mens senast är äl 2+0. Skriv in det här ovan i graviduträknaren så får du ett b.f-datum.
Svar på tråden Hjälp att beräkna bf