• Anonym (TS)

Bästa hundförsäkringen?

Hej. Får hem vår valp snart och funderar på vilken hundgörsäkring man ska välja? Vi har våra andra försäkringar på Folksam om det spelar någon roll? Vilket försäkringsbolag rekommenderar ni? Föredrar? Nackdelar? Tack på förhand!

• Svar på tråden Bästa hundförsäkringen?
  • Anonym (.)

Kolla med uppfödaren om det finns något erbjudande från deras bolag. När vi skaffade våran så erbjöd bolaget där kullen var försäkrad fri försäkring första året om den tecknades före 8 veckors ålder.

• Anonym (XxX)

Det beror mycket på vilken ras du har och vilka problem just den rasen har. Själv har jag en trubbnos och ville att försäkringen skulle täcka även ögon och sånt som påverkar andningen. Jag ringde runt till olika bolag och frågade vad just de täckte. Sveland var de enda som kunde täcka ALLT, så då var det ett självklart val.

• Anonym (TS)

Valpen kommer vara ca 10 veckor när den flyttar hem till oss och det är en schäfer.

• Anonym (TS)

Ingen som har någon bra hundförsäkring att rekommendera?

• RedAngel

Folksam är bra, kört med många år o alltid fått hjälp av dem (har Grand danois, inte världens friskaste hundras precis)

• Anonym (.)
    Anonym (TS) skrev 2019-02-19 16:46:38 följande:

Ingen som har någon bra hundförsäkring att rekommendera?

Vi har både Folksam och Agria. Aldrig varit några problem med någotdera.
  • Anonym (TS)

Skickar upp tråden

• Anonym (...)

Välj absolut inte Folksam! När hunden blir 8 år börjar dom sänka ersättningen varje år med 5000, och det är oftast då dom behöver sin försäkring.

Så välj en försäkring som har kvar samma ersättning även när hunden blir gammal. Finns försäkringar som du endast betalar självrisk en gång per år och där ersättningen inte ändras när dom blir äldre.

• Dexter dot com

Jag har tidigare haft Agria men dom är dyra och väldigt krångliga att ha att göra med. Bytte till Folksam och är jättenöjd. Tyvärr har dom åldersavdrag efter 8 års ålder men jag resonerar som så att vid den ålder kommer jag inte utsätta hunden för tex större op med lång rehab. Jag har en bra buffert så skulle inte försäkringen täcka så kan jag betala ändå.

• Anonym (M)

Agria om du har pengar. Bytte till Folksam pga priset.

• Anonym (...)

Mina yngre hundar har moderna försäkringar nu, suveränt med endast självrisk en gång på 365 dagar, billigare än Folksam och täcker mer. Sen har dom inte åldersavdrag.

• Ignoramus

Svedea tycker jag har de bästa villkoren, och de sänker inte heller ersättningen när hunden blir äldre.

• Anonym (TS)

Tack för svar. Tar gärna emot fler tips.

Svar på tråden Bästa hundförsäkringen?