• Anonym (Fru)

Öppet förhållande som gift?

Hej.
    Jag och min man har varit tillsammans i 14 år och har två barn. Vi har det bra tillsammans men lever mer eller mindre som vänner. Jag har funderat mycket om vi borde separera då vårt förhållande är så dött. Efter att ha pratat mycket fram och tillbaka har vi bestämt för att ha ett öppet förhållande. Ingen av oss är svartsjuka av oss. Är det någon som lever som gift med barn och har ett öppet förhållande och kan berätta hur det fungerar för er?

• Svar på tråden Öppet förhållande som gift?
  • Sexlicens

Hejsan.

Jag och min fd fru valde att leva i ett öppet förhållande.

Nu var i o f s hon mer sugen på en extra vän än vad jag var. Men vi blev överens och levde så i ca 3-4 år.

Enda ?kravet? var att vi var ärliga mot varandra.

Fråga gärna i pm om det är nåt speciellt du funderar på så ska jag svara så ärligt jag kan.

Danne

• Anonym (Uppbrott)
    Sexlicens skrev 2019-02-19 08:10:55 följande:
    Hejsan. Jag och min fd fru valde att leva i ett öppet förhållande. Nu var i o f s hon mer sugen på en extra vän än vad jag var. Men vi blev överens och levde så i ca 3-4 år. Enda kravet var att vi var ärliga mot varandra. Fråga gärna i pm om det är nåt speciellt du funderar på så ska jag svara så ärligt jag kan. Danne

O många undrar nog vad som fick er att gå skilda vägar efter dessa 3-4 åren.
  • Sexlicens

Ja - varför separerade vi?

Att bara leva som vänner eller syskon tärde nog.

Att inte ha nåt gemensamt mer än barnen.

• Meatballsurgery

Har haft öppet förhållande i snart 8 år, där av gifta i snart 3 av dem. Har inga barn än men vi har pratat väldigt mycket om hur vi skall göra när vi skaffar barn.

Det knepet som gör att det fungerar för oss, och alltid har fungerat för oss är det som gör att vilket förhållande fungerar öppet eller inte. Tillit.  Är ni båda ärliga och sätter upp regler som följs så blir det bra.

Pm mig om du har specifika frågor, så svarar jag gladeligen på dem :)

• Anonym (Peter)

Att ha öppet förhållande blev för vår del ett wakeup-call .

Att tro att man ska kunna ligga lite ibland och sen fortsätta planera familjesemester ihop får nog tänka om.

Du kan aldrig på förhand veta vad du startar för reaktion och känslor med ett öppet förhållande.

På varsitt håll insåg vi smärtsamt vad vi inte längre hade i vårt äktenskap och det blev svårare att rättfärdiga att INTE skiljas. När min fru sen började få känslor för den man hon just då träffade var det ringklockan som fick oss att vakna.

Vi levde ca 2 år med öppet förhållande men sen blev det skilsmässa.

• älskamigmucho

Jag o min man har ett öppet förhållande. Han är mycket äldre än mig o vill inte ha lika mycket sex lika ofta med så många som jag. Han har sex med mig o ibland med nån tjej vi har trekant med. Ibland tar han henne själv men jag har mycket mer utflippat sexliv. Min man älskar att låta mig bli knullad av andra o går igång på det så inte sällan ser han ut män som jag har sex med enligt hans önskemål. Lite udda men funkar för oss

• Anonym (12345)

Ingen egen erfarenhet men en bekant lever så. Gift med barn, relationsstatus "lever i öppen relation" på FB. Tinder - profil med bild utan text. Helt ovanligt är det väl inte i dagens läge. Är ni överens så är det väl bara att prova.

• Anonym (Funkade inte för oss...)

Vi hade inte ett öppet förhållande men eftersom hon är bisexuell träffade vi en annan tjej. Jag hade fantiserat mycket om det, det tror jag alla killar gör, men tyckte att det inte var en så bra idé i verkligheten. Men hon propsade, tjatade, tyckte att det här är ju alla killars dröm osv och det blev rätt bra ändå först. Men redan efter ett par veckors relation på tre kände jag att den där tjejen är snällare än min sambo, mindre krävande, har inte sånt jäkla humör osv. jag jämförde henne mycket med min sambo, vi hade mer gemensamt. Det enda min sambo kanske "vann" i först var att hon var sexigare, men även det tyckte jag minskade, de hade lite olika utseende men sedan kom jag på att jag var nog inte bara mer kär i den andra tjejen utanför sängen, utan även i sängen.

Jag blev verkligen kär i den andre tjejen, hon i mig, och så märkte min sambo det så det blev det en oerhörd drama, bråk skrik osv. Hon kastade ut den andre tjejen och dum nog som jag var stannade jag hos min sambo, nån slags lojalitet. Men det blev bara ännu argare och hon släppte inte grejen så jag lämnade henne med. Min exsambo ville vara i centrum av relationen, hon pallade inte att hamna halvt utanför.

är det för långt att läsa kan jag sammanfatta det med att först hade jag ett bra sexliv med en tjej jag älskade, sedan hade jag ett fantastiskt sexliv med två tjejer jag älskade, och sedan fick jag enbart minnet av relationen att runka till. 

Så att ta in fler personer i sexlivet är bara kasst.  

• Anonym (redcorvette)
    Anonym (Funkade inte för oss...) skrev 2019-03-17 19:00:28 följande:

Så att ta in fler personer i sexlivet är bara kasst.  

Är nog väldigt olika. Jag är bisexuell kille och bara provat en gång med två män. Lite kul, men för rörigt för min smak.
    Nu är det en gift tjej som flirtar, hintar att de har öppet äktenskap.
    Ska man? :P
  • Anonym (BBW)

För oss fungerar det fantastiskt bra och även fast vi hade en riktigt bra relation i allt utom det sexuella redan innan vi öppnade upp så är relationen idag på många plan ännu bättre. Vi ville båda ha mer sex men på olika sätt. Han vill ha snabbisar och snabba utlösningar medan jag vill ha sex länge och hårt för att hinna med att känna på rätt sätt. Han träffar par som vill ha extra män och gärna i form av GB och jag träffar mina KK för härlig och kravlös sex. Något vi vinner på båda två och den frustration vi tidigare kände för att sexlivet inte fungerade är borta.

Svar på tråden Öppet förhållande som gift?