• Svar på tråden Mina barn skriver gymnasiearbete, skulle vara tacksam om ni kunde svara
  • Anonym (Hmmmmm.....)

    Om dina barn går i gymnasiet kan de väl själva starta en sån här tråd?

  • Anonym (en handledare)

    Ett litet tips: första stycken innan frågorna startar, styr väldigt mycket i hur respondenterna sedan svarar.
    Jag är oerhört skeptisk till att ditt barns handledare sagt att man ska göra så. Handleder själv gymnasiearbeten och skulle råda mina elever att ta bort det stycket. Man gör en undersökning för att få personers ärliga input, men om man inte är så insatt i frågan och läser det stycket först, får man oundvikligen en viss inställning.
    Den typen av text kan eleven ha någontans i själva arbetet, när man diskuterar. 

  • Anonym (anonym)

    Varför inte berätta vad undersökningen handlar om så att vi vet om det är någon nytta att gå in och svara?

  • Anonym (Hmmmmm.....)

    Det är ju väldigt konstiga åldersspann. 15-19, 20-29 och sedan klumpar de ihop alla "medelålders" i 30-50 dvs 20 år! och resten, dvs 51-100 i en grupp, dvs 50 år! Jag tycker att det borde finnas fler åldersspann, alternativt ska de inte fråga personer som är över 30.

Svar på tråden Mina barn skriver gymnasiearbete, skulle vara tacksam om ni kunde svara