Ljuger han?
Min sambo droppade för 2 veckor sedan att han ville gå isär. Han har tänkt på det länge men varit sjuk i en depression i ett år. Enl. honom har han tagit upp detta med kurator och läkare och de har sagt att han ska vänta. Men nu kom det då han börjat må bättre. Han har blivit kontaktad av en tjej som sagt att han är fin och vacker. Hon har skickat bilder på sig själv till honom. Jag konfronterade henne men hon ljög. Han gick sen hem till henne på fyllan och somnade där. Kom hem nästa dag. Men inget hade hänt sa han. Hon skickade ett sms till mig när han sov och skrev att han inte skulle komma hem.
Jag har bett honom att inte ha kontakt med någon ny tjej när vi bor under samma tak. Men jag tror att han har det. Men jag kan inte bevisa det utan bara ha känsla. Visst det kan vara mina hjärnspöken men det känns inte rätt. Hans ex slog honom när han träffade en tjej innan mig. Han har sagt flera gånger att bara du inte slår mig, men jag slåss inte. Han vill inte försöka utan han ska hitta sig själv säger han. Jag har noll i tillit. Ska jag konfrontera honom igen? Jag kommer inte få tillbaka honom och jag kommer må skitdåligt i detta.
Hans medicin gör honom totalt personlighetsförändrad och när han dricker alkohol så blir det katastrof han bryr sig inte alls. Han sa i helgen att han inte skulle komma hem jag skällde på honom, men han gjorde det tillslut jag tror att han inte kunde åka till henne för dottern var hemma. Bara en spekulation.
Ska jag skita i det eller konfrontera honom igen?