• svartakatten98

    Boy George/Culture club?

    Hej, jag undrar om det finns fler här som gillar dem? Jag är 21 och har lyssnat på dem sedan jag var kanske 15, jag fattar ju att de flesta i min ålder inte känner till det men det är lite konstigt att många i ''rätt'' ålder inte heller verkar göra det trots att de var i princip världskända och en av de största runt 1983-84. Mina föräldrar har väl hört ''Karma chameleon'' men jag skulle nog säga att just den låten är ganska långt ifrån det ''riktiga'' Culture club stilmässigt. Jag gillar nog mest perioden innan de verkligen slog igenom :)

    Jag hade också en period för några år sedan när Boy George var min stora stilförebild, klädde mig och sminkade mig likadant haha, nu har jag väl ''lugnat ner mig'' en del men musiken kommer alltid ha en särskild plats i mitt liv. Jag tycker fortfarande att han hade en cool stil, det fanns många ''androgyna'' artister den perioden men Boy George hade verkligen en helt egen stil. Synd att allt började gå neråt sedan på många sätt men jag väljer helst att fokusera på det som var innan. Jag vet att Culture club återförenats och så idag men jag är inget direkt fan av varken deras nya musik eller när band återförenas och spelar sina gamla låtar, dessvärre. 

    Så vad tycker ni här? 

  • Svar på tråden Boy George/Culture club?
  • svartakatten98
    Deceree1 skrev 2019-02-20 02:49:05 följande:

    Jag gillade väl mest ?Do you really want to hurt me?

    Jag är 53 år.


    Ja juste den är också rätt känd :) dock känner inte mina föräldrar till den, trots att de också är runt 50+. 

    Egentligen brukar jag inte gilla 80-talsmusik öht, men tycker att Culture club var väldigt annorlunda, och tyvärr rätt underskattade. När man pratar om 80-talet nämns de i princip aldrig, spelas knappt på radio eller nånting, det är lite synd. 
  • flygrl

    Jag e också 21 och kände inte till dom sen tidigare. Kollade/lyssnade in Do You Really Want To Hurt Me & Karma Chameleon på Youtube och tycker det va rätt bra.

  • Deceree1

    När jag arbetade som skolvärd på ett gymnasium så blev jag så glatt överraskad av hur många ungdomar som kände till 80-talsmusik. De va ju för att föräldrarna lyssnade på det hemma. Det va jättekul att kunna prata om musik o olika band med eleverna. En del kände till Noice o andra lyssnade på synt så de va skitkul.

  • Dr Nail

    Jag känner till dem mest genom vilken grotesk karaktär den där Boy George har blivit, inte lika mycket genom musiken. Lite som med Gary Glitter.

  • Aniiee

    Har ju hört namnet så, lite grann, men hos oss var det mest annat när jag var barn mellan 85 och 97.

    Men det är kul att du hittat något som du gillar.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (H)

    Jag är född 1990 och hemma hos oss hade vi ofta på VH1 på tvn, vilket öppnade upp en stooor värld med blandad musik från olika musik-eror. Så jag vet mycket väl vem han/de är! Tycker det är ballt att du som är ännu yngre visar stilmässigt vad du gillar för musik! :)

Svar på tråden Boy George/Culture club?