• Anonym (Ts)

Har jag sned mun (bilder)?

Är min mun sned? Eller läppen? Jag tror inte att jag all tid haft såhär. Men senaste två åren har jag tyckt att mina selfies blir fulare och nu insåg jag att det är munnen som ser skev ut. Vad kan orsaka det?

Ler på ena bilden, slappnar av på andra.

• Svar på tråden Har jag sned mun (bilder)?
  • Bibbidi

Din överläpp är kanske lite mer åt vänster än underläppen (eller spegelvänt för det är ju ett kort). Men det är absolut ingenting fel med dina läppar. De är jättefina! 

• Anonym (Ts)

Vad snällt sagt, tack <3

Ja det är nog underläppen som flyttat på sig för överläppen ser likadan ut som tidigare. Har haft lite problem med knäppande käke på sidan som är till höger i bilden, kan det göra såhär? Eller kan det vara neurologiskt? Min syster har MS och haft halvsidig ansiktsförlamning så blir lite nojig att det är något fel (tror inte just MS men).

• Anonym (Obi Wan Kenobi)

Ingen annan än du själv lägger märke till den eventuella lilla osymmetri som finns. Inte ens när man möter en person med en tydlig osymmetri så är det något man tänker på mer än någon sekund. Möjligen att munnen blir mer intressant.
    Billy Idol gjorde ofta osymmetriska miner med flit.

• Anonym (A)
    FtS70 skrev 2019-02-20 22:54:25 följande:
    Håller med.Väldigt fin mun!
    Tycker jag med.
  • Nimzay

Hundra procent rak kanske inte din mun och dina läppar är, men jättemycket sned mun (eller läppar) tycker jag absolut inte du ser ut att ha. Är nog inte så många som har exakt på pricken räta ansikten heller för den delen men man lägger nog antagligen mest märke till det hur just man själv ser ut antar jag. Förhoppningsvis tycker det flesta att din mun ser fin ut, kan nog mkt väl vara så att det mest är du själv som tittar kritiskt på hur du ser ut ;)

Svar på tråden Har jag sned mun (bilder)?