• Galaxen

Vecka 36+0 hur började er förlossning

Hej!

Idag är det 36+0 och den senaste veckan har jah haft sammandragningar och molande mensvärk, igår natt vaknade jag av mensvärken kl 02:00 och den höll i sig till 11 på dagen. Känt mig konstig dem två sista dagarna och riktigt super trött och knappt ens haft energi till att prata eller något. Kännt mig lite illamående, magont och ont i axlar och huvud, inget havandeskapsförgiftning eftersom jag var till bm ca 2 dagar sedan.

Så nu till frågan, hur startade er förlossning och hade ni några symptom dagarna före eller nån annan känsla?

• Svar på tråden Vecka 36+0 hur började er förlossning
  • InaLo

1:a barnet började med molvärk för att under ett dykn bli mer och mer sedan satte SD i gång och blev starkare och starkare. 1dygn efter att jag började känna SD så föddes hon. Födes 39+5

2:an där hadde jag SD flera veckor innan förlossningen. Det var värkligen jobbigt. Plötsligt en eftermiddag så blev de regelbundna och förlossningen kom igång. Hon föddes 16timmar efter att de blev regelbundna och kraftigare.

Födes 39+0

3:an hade SD från v 23. Vattnet gick 38+6 och värkarna kom igång 12 timmar senare. Förlossningen tog 3 timmar

Födes 39+0

4:an

Hade massa jobbiga SD från v20 som blev mer och mer genom hela graviditeten. Vattnet gick 40+3 men inga värkar kom igång. Blev igångsatt 40+5

Tog ca 12 timmar att få igång det men sedan tog det ca 3timmar. Födes 40+5(kändes som 40+748)

• Leeandra

Barn 1-3 startade med att slemproppen gick i omgångar med blodstrimmor i, 3 dagar senare startade värkarbetet. Barn 4-6 startade med vattenavgång.

Det var väldigt praktiskt med att slemproppen gick först med flera dagars förvarning. Jag hade inga tecken alls på att något var på gång innan vattnet gick.

• Erla

Första barnet : vecka 38+5. Började med regelbundna och kraftiga värkar på morgonen, som blev ännu kraftigare efter ett par timmar. Vattenavgång på vägen till förlossningen och bebisen var ute på em.

Slemproppen lossnade i omgångar under en veckas tid före det. Räknar inte sammandragningar då jag hade det från vecka 20+ ungefär.

Andra barnet återstår att se. Är i vecka 35+2 nu. Har haft kraftiga sammandragningar och kraftig mensvärk ett några gånger, men inget som indikerat på förlossning ännu.

Svar på tråden Vecka 36+0 hur började er förlossning