• Boknördsmamma

Nidblödning

Hej!

Jag misstänker att jag kanske är gravid, jag har tagit tester men de har visat negativt, men med tanke på att jag har beräknad mens imorgon 23/2-19 så är det inte så konstigt. Anledningen till att jag misstänker att jag är gravid är för att jag har lite grav symptom, ömma bröst, öm mage, lite stickningar i magen, huvudvärk. I föregår fick jag flytnkbg med en liiiite blod, men det var allt, igår blödde jag lite när jag torkade mig men inget i trosskyddet, igår kväll satte jag ändå en binda för att vara på säkra sidan, men inget kom i den heller. Idag är det samma som igår, en art lite ljust blod på pappret, blodet varierar lite med brunt blod. Jag misstänker att det kanske kan vara en nidblödning? Hur har era nidblödnibgar sätt ut? Jag har en son sedan tidigare och med honom hade jag ingen nidblödning. Har ni haft nidblödning med andra barnet men inte första? Hade ni missfall mellan? Det har jag haft. Spelar det någon roll?

Jag har noll koll på nidblödning så skulle vara tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Nidblödning
  • Tigerkvinna

Nidblödning är den lilla blödning man kan få mitt i en menscykel när ägget fäster. Om man är gravid för tiden vid mens så kan vissa få mycket mindre blödningar än vid en vanlig mens. Det är helt normalt. Så vänta några dagar och testa igen om inte mensen kommit igång. Är det ändå negativt kan det vara att din slemhinna denna månaden inte blev så tjock föratt du kanske inte hade ägglossning. Vissa cykelmånader hoppas helt enkelt över det är normalt att 1-2 cykler om året inte är "perfekta" om man är van vid det. 

• Boknördsmamma
    Tigerkvinna skrev 2019-02-22 10:54:16 följande:

Nidblödning är den lilla blödning man kan få mitt i en menscykel när ägget fäster. Om man är gravid för tiden vid mens så kan vissa få mycket mindre blödningar än vid en vanlig mens. Det är helt normalt. Så vänta några dagar och testa igen om inte mensen kommit igång. Är det ändå negativt kan det vara att din slemhinna denna månaden inte blev så tjock föratt du kanske inte hade ägglossning. Vissa cykelmånader hoppas helt enkelt över det är normalt att 1-2 cykler om året inte är "perfekta" om man är van vid det. 

Okej tack, ibland upphör blödningen helt för att sedan återkomma, är det oxå normalt för en nidblödning?
Svar på tråden Nidblödning