• Saida

    Krånglande ny telefon - jag hör inte den jag pratar med

    Hej. Detta var den kategori jag tror passar min fråga bäst.

    Jag har en ny telefon (en Google Pixel XL ifall det är relevant). Ibland när jag ringer någon, så fungerar ljudet fungera från mitt håll efter en stund, det vill säga att jag hör inte vad de säger men de hör vad jag säger. Det är inget brus eller så utan ljudet lägger helt av. Det händer även att ljudet slutar fungera i båda riktningar. Om jag ringer upp direkt så händer samma sak igen (ibland), ibland efter någon minut och ibland efter några sekunder. Jag är inte teknikintresserad utan vill bara ha en fungerande telefon, så detta är väldigt frustrerande för mig framför allt vid risken att detta händer vid viktigare samtal. 

    Kan någon förklara vad det är som händer och ge tips på hur det ska lösas? Är det bara att köpa ny telefon igen? Denna är bara ett par månader, har aldrig tappats eller så. Är det täckningen det är fel på eller telefonen? Eller sim-kortet? Jag är väldigt tacksam för alla tips som kan leda till en fungerande telefon utan att behöva köpa ytterligare en ny... Jag har testat att starta om den. Jag har även kollat så att jag inte kommit åt några knappar medan jag pratar... 

  • Svar på tråden Krånglande ny telefon - jag hör inte den jag pratar med
  • Saida

    Jag hatar verkligen att tömma och byta telefon (får verkligen ångest av det) så helst vill jag hitta en lösning på det utan att behöva skicka tillbaka den... 

  • SprucknaGummit
    Saida skrev 2019-02-22 13:52:22 följande:

    Jag hatar verkligen att tömma och byta telefon (får verkligen ångest av det) så helst vill jag hitta en lösning på det utan att behöva skicka tillbaka den... 


    Har du uppdaterat telefonen? 

    Om du har det och det fortfarande inte fungerar, prova att fabrikåterställa telefonen.. 
Svar på tråden Krånglande ny telefon - jag hör inte den jag pratar med