Aldrig råd men kompis shoppar jämt
Åhhh....ibland blir man så där galet shoppingsugen....när man är i någon affär och det bara drar i en, så mycket fint och inget kan man köpa, typ....
Är föräldraledig, och ekonomin knapp. Egentligen självvalt då jag tar ut ganska lite föräldradagar så vi ska kunna vara hemma minst två år. Vi har sparpengar, en ganska stor summa, men dom rör vi inte, tänkt att ha till en kris eller om vi måste byta taket på huset etc.
Men, min kompis, som också är FL, handlar hela tiden massa saker....och det får mig att känna mig så snål och tråkig. Hon pratar om massa kända dyra märken, köper bara märkeskläder till sitt barn, medan jag mest köper begagnat. Hon köper nytt porslin till köket, nya lampor och annat de inte behöver, massa fina dyra bebisleksaker i överflöd medan vi har några få utvalda, främst av den anledningen att vi vill vårt barn ska uppskatta det hen har.
På helgerna köper de thaimat och indiskt eller annat gott, och hon frågar alltid om vi provat det eller det, eller ska rekommendera vart vi ska handla. Allt hon köper ska hon hela tiden visa upp.
Vet att de tjänar ungefär som mig och min sambo men ska inte vara FL lika länge, men så vansinnigt mycket pengar kan de inte ha iallafall. Hon shoppar mer än vad vi gör när båda jobbar. Hon berättar ofta hur hon varit i olika märkesaffärer, sist var det polarn o pyret, och ojdå, hon brände visst 2000 kr vara sådär.
Är egentligen inte avundsjuk, men känner mig som en grå mus när hon pratar om allt. Supersnål och tråkig. Vet egentligen inte vad jag vill med inlägget, bara få skriva antar jag.