Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Flicka123

Kolik?

Min dotter är 4 veckor och har ätit mellan 120-180 var tredje timme sen ungefär 2 veckor gammal.. mot kvällen blir hon gnällig o sen börjar skriket som fortsätter ungefär hela nätterna fram tills hon somnar, men hon skriker inte i sträck. Hon går inte trösta på nått sätt förutom när man ger henne flaskan även om hon ätit sig mätt precis innan! Hon har ont i magen och ganska svårt o bajsa, varje dag masserar jag magen och använder mig av pysventil och då kommer mycket gaser ut och hon bajsar även. Jag använder miniform och Sempers magdroppar! Någon som haft liknande? Är det kolik?

• Svar på tråden Kolik?
  • Långbenopluto

Köp en liten vetekudde som du värmer i micron och lägg den på magen med kläder mellan, så ska du se vad hon kommer slappna av.

• Kellie13
    Åttionio89 skrev 2019-02-23 21:00:27 följande:

En skvätt rapsolja i ersättningen gjorde susen för min dotter

Det skrev jag oxå till en mamma att man kunde göra för jag gör det med min son men då fick man kritik direkt! Hon skrev typ att man ska inte laborera själv.
  • Åttionio89
    Kellie13 skrev 2019-02-27 14:23:29 följande:

Det skrev jag oxå till en mamma att man kunde göra för jag gör det med min son men då fick man kritik direkt! Hon skrev typ att man ska inte laborera själv.

Men va!? Det är väl tusen ggr bättre att köra på naturliga produkter så långt det är möjligt! Men då kan du hälsa att det va BVCläkaren som gav mig det rådet! Testa med det först sa hon och funkar inte det så går över till laktulos!
  • nnnnnnnn

Testa att byta ersättning tex Hipp har många lättare att tåla.

Tänk på att magdroppar kan ge vissa magknip, testa att fasa ut dessa och se om det blir bättre.

Ge mer mat, även om ni tycker att ni matat mycket. Det ska bli lite kvar i flaskan efter varje matning, då suger barnet inte i sig luft, öka mängden om flaskan blir tom vid matningarna.

Ge barnet lite rapsolja eller kokosolja på sked före matningen. Det blir inte en massa klet i flaskan och ni vet att barnet fått i sig oljan, den har inte bara flutit upp i botten på flaskan och hamnat på väggarnas insida... Om man ger en liten klick vid alla matningarna så räcker det med lite grann...

• Kellie13
    Åttionio89 skrev 2019-02-27 19:00:38 följande:
    Men va!? Det är väl tusen ggr bättre att köra på naturliga produkter så långt det är möjligt! Men då kan du hälsa att det va BVCläkaren som gav mig det rådet! Testa med det först sa hon och funkar inte det så går över till laktulos!
    ja men eller hur! Bättre med naturliga produkter.
Svar på tråden Kolik?