Första rörelserna
När började ni känna små rörelser och var det sedan varje dag efter första? ???? Man minns ju så dåligt av tidigare graviditeter.
För mig är det 3:e barnet, men det är ett antal år sedan sist ändå.
När började ni känna små rörelser och var det sedan varje dag efter första? ???? Man minns ju så dåligt av tidigare graviditeter.
För mig är det 3:e barnet, men det är ett antal år sedan sist ändå.
Jag väntar också tredje barnet. Började känna fladder i v 10 ungefär men bara då och då, inte varje dag. I v 12 började bebisen buffa mer men fortfarande inte så jag kände den regelbundet. Från v 16 har jag känt sparkar varje dag och i v 17 började de kännas och synas på utsidan. Nu är jag i v 21 och känner bebisen flera gånger om dagen. Alltid på morgonen när jag vaknar, minst en gång mitt på dagen och på kvällen när jag sitter i soffan och/eller går och lägger mig. Jag har moderkakan i bakvägg.
Jag tycker att jag känt något litet fladder runt vecka 13, väntar också tredje barnet. Men när jag gjorde kub sista dagen i vecka 13 så sa hon som gjorde ultraljudet att det inte går att känna så tidigt för att bebisen inte är tillräckligt stark än. Så förmodligen var det något annat än bebisen jag kände då. Minns inte heller riktigt hur det var i de tidigare graviditeterna men är rätt säker på att jag känt barnen dagligen från vecka 17-18. Innan dess har jag för mig att jag kunde känna lite nu och då men osäker på vilken vecka det startade.
Jag tycker att jag känt något litet fladder runt vecka 13, väntar också tredje barnet. Men när jag gjorde kub sista dagen i vecka 13 så sa hon som gjorde ultraljudet att det inte går att känna så tidigt för att bebisen inte är tillräckligt stark än. Så förmodligen var det något annat än bebisen jag kände då. Minns inte heller riktigt hur det var i de tidigare graviditeterna men är rätt säker på att jag känt barnen dagligen från vecka 17-18. Innan dess har jag för mig att jag kunde känna lite nu och då men osäker på vilken vecka det startade.
Jag kände första rörelserna i vecka 14, låg på mage och kände ett svepande fladder. Kände sen någon gång då och då, en/två gånger i veckan fram tills v17 då jag började känna varje dag. Vid rul i vecka 20 såg och kände jag rörelserna och var då helt säker på att jag hade känt rätt från början (alla sa ju till mig att det var mer eller mindre omöjligt att jag kunde känna så tidigt med första barnet). I vecka 22 kunde man se rörelserna utanpå och även min man fick känna dem :)
Har bara ett barn :)
Är i v 15+5 nu med mitt tredje barn. Sladdis.
Jag kände nåt nån gång vid v 12-13 men inte helt övertygad.
Jag kände första ggn som jag var säker på att det var bebisen, i förrgår...sedan inget i går men i dag har jag känt två ggr... blir ju inte varje dag i början oftast men ska ju bli oftare och oftare :)
Nu är jag i v 16+5 och nu känner jag den varje dag men bara om jag sitter framåtlutad typ. Det är väl för att magen trycks ihop då och jag känner det bättre då: Kan känna den annars också men då kan det ta lite tid emellan gångerna.